business loans, commercial loan, auto insurance quotes, motorcycle lawyer

My Daily Life Composition for class 6, 7, 8, 9, 10

Assalamu Alaikum Dear Students. Today's Topic is my daily life composition for class 7. If you want to get my daily life composition for class 5 Well in Your Mind Then You Must Read Carefully. Let's know Today's Topic My Daily Life Composition for class 6.

My Daily Life Composition
My Daily Life Composition 

My Daily Life Composition 

Daily life means a routined life. So 1 try my best to follow my daily routine. It is my habit to get up early in the morning. I brush my teeth, wash my hands, face andtake my ablution and say my Fazar prayer. Then I go out for a walk in the open air for about half an hour and come back home again. Once again I wash my hands. feet and face. After that I take my breakfast and sit at my reading table. 1 read for three hours at a stretch. Nobody is allowed to enter my room during this time. I make my lessons attentively. 

After finishing my regular lessons. I take my bath and meal. Then I start for my college at 10 a. m. because our college sits at 10-30 a.m. I always sit in the first bench and listen to what my teachers say. I take down the important notes. In the off period I do not move here and there. Rather I go to the common room and refresh myself by taking part in indoor and outdoor games. At tiffin period I take tiffin and say my Zohor prayer. 

Our college breaks up at 4 p.m. Then I come back to my home straight. I do not spend time with bad boys on the way. Returning home. I wash my face, teeth, hands and feet very well and have my meal. I say my Mar prayer. After taking a little rest, I go to the play ground. I play football or other outdoor games with my class mates. Before the sun set I return to my home. 

Returning home, I take my ablution and say my Magrib prayer. Then I sit at my reading table and prepare my lessons till 10 p.m. After that I say my Esha prayer. I take my supper. Normally I go to bed at 11 p.m. Besides this I read the daily newspapers and weeklies. I enjoy television. I maintain my dairy. 

This is my daily routine. But there are minor changes. On Friday I go to different places to remove the monotony. So during long vacation and holidays I go to the house of my relatives. I also take part in social work. 

A routine life is a must for everybody to reach the goal of life. Without following a routined life none can hope to march in life. So everyone should have a daily life and follow it strictly. 

অনুবাদঃ দৈনন্দিন জীবন মানে একটি রুটিন জীবন। তাই 1 আমার প্রতিদিনের রুটিন অনুসরণ করার জন্য যথাসাধ্য চেষ্টা করুন। খুব ভোরে ঘুম থেকে ওঠা আমার অভ্যাস। আমি দাঁত ব্রাশ করি, হাত মুখ ধুয়ে অজু করি এবং ফজরের নামাজ পড়ি। তারপর প্রায় আধঘণ্টা খোলা বাতাসে হাঁটতে বের হয়ে আবার বাসায় ফিরে আসি। আবার হাত ধুই। পা এবং মুখ। এর পর আমি আমার নাস্তা নিয়ে আমার পড়ার টেবিলে বসলাম। 1 টানা তিন ঘন্টার জন্য পড়া. এই সময়ে আমার ঘরে কাউকে ঢুকতে দেওয়া হয় না। আমি আমার পাঠ মনোযোগ সহকারে করি।

আমার নিয়মিত পাঠ শেষ করার পর। আমি আমার স্নান এবং খাওয়া. তারপর সকাল ১০টায় কলেজের উদ্দেশ্যে যাত্রা করি। মি কারণ আমাদের কলেজ সকাল 10-30 টায় বসে আমি সবসময় প্রথম বেঞ্চে বসে আমার শিক্ষকদের কথা শুনি। আমি গুরুত্বপূর্ণ নোট নামিয়ে. অফ পিরিয়ডে আমি এখানে-সেখানে নড়াচড়া করি না। আমি বরং কমনরুমে গিয়ে ইনডোর ও আউটডোর গেমে অংশ নিয়ে নিজেকে ফ্রেশ করি। টিফিন পিরিয়ডে আমি টিফিন নিয়ে জোহরের নামাজ পড়ি।

বিকাল ৪টায় আমাদের কলেজ ভেঙে যায়। তারপর সোজা বাসায় ফিরে আসি। চলার পথে খারাপ ছেলেদের সাথে সময় কাটাই না। ঘরে ফেরা. আমি আমার মুখ, দাঁত, হাত ও পা খুব ভালো করে ধুয়ে খাবার খাই। আমি আমার মার প্রার্থনা বলি। একটু বিশ্রাম নিয়ে খেলার মাঠে যাই। আমি আমার সহপাঠীদের সাথে ফুটবল বা অন্যান্য আউটডোর গেম খেলি। সূর্য ডোবার আগে আমি আমার বাড়িতে ফিরে আসি।

বাসায় ফিরে ওযু করে মাগরিবের নামাজ পড়ি। তারপর আমি আমার পড়ার টেবিলে বসে রাত ১০টা পর্যন্ত আমার পাঠ প্রস্তুত করি। এরপর এশার নামাজ পড়ি। আমি আমার রাতের খাবার গ্রহণ করি। সাধারণত আমি রাত ১১টায় ঘুমাতে যাই। এ ছাড়া আমি দৈনিক পত্রিকা ও সাপ্তাহিক পত্রিকা পড়ি। আমি টেলিভিশন উপভোগ করি। আমি আমার দুগ্ধ পালন.

এটা আমার প্রতিদিনের রুটিন। কিন্তু ছোটখাটো পরিবর্তন আছে। শুক্রবার বিভিন্ন জায়গায় যাই একঘেয়েমি দূর করতে। তাই দীর্ঘ ছুটি ও ছুটির দিনে আত্মীয়স্বজনের বাড়িতে যাই। সামাজিক কাজেও অংশ নিই।

জীবনের লক্ষ্যে পৌঁছানোর জন্য প্রত্যেকের জন্য একটি রুটিন জীবন অপরিহার্য। একটি নিয়মিত জীবন অনুসরণ না করে কেউ জীবনে অগ্রসর হওয়ার আশা করতে পারে না। তাই প্রত্যেকেরই দৈনন্দিন জীবনযাপন এবং তা কঠোরভাবে অনুসরণ করা উচিত।

The End Of The Article: my daily life composition for class 10

We Have Learned So Far My Daily Life Composition for class 6. If You Like Today's my daily life composition for class 5, You Can Share it With Your Facebook Friends. And Stay With Our RK Raihan Website To Get Daily New Posts Like This. my daily life composition for class 7, my daily life composition for class 5, My Daily Life Composition for class 6, my daily life composition for class 10

Next Post Previous Post
No Comment
Add Comment
comment url