business loans, commercial loan, auto insurance quotes, motorcycle lawyer

My Favourite Teacher Essay in English for class 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12

Assalamu Alaikum Dear Students. Today's Topic is my favourite teacher essay class 10. If you want to get my favourite teacher essay 300 words Well in Your Mind Then You Must Read Carefully. Let's know Today's Topic my favourite teacher essay 250 words.

My Favourite Teacher Essay
My Favourite Teacher Essay

My Favourite Teacher Essay

Mr. Ahmad is my favourite teacher. He is our English teacher. He is an M. A. in English. I love him, respect him and like him best. He has left a permanent impression on my mind by his conquering qualities of love and affection, convincing power, high personality and admirable teaching method. He is our friend, philosopher and guide. He not only observes dutifulness and strictness but also combines in him a number of other qualities. He is endowed with scholarship, love for teaching, capacity to create interest in his subject, inherent earnestness to see his pupils really educated and improved in character. lie carries out his responsibilities fully without fear or favour and strictly enforces the rules of study and conduct. For all this he is disliked at first by some students but before long they change their opinion about him and make themselves diligent, attentive and regular in doing the task assigned by him. 

Mr. Ahmad has many virtues of an ideal man with a high sense of humanity. So he has easily earned the genuine love and admiration of all right-thinking boys. He and his students are bound much by the ties of the same relation as between a father and his sons. He not only teaches but also tends them. That is to say, he is a tutor, a father and a friend to his students. He takes loving care of his students in all matters of importance. As for example, he looks after their education, helps them in distress, gives them his edifying association and always keeps them on the right track. if a boy is backward in his class, he is sure to get help from Mr. Ahmad. If any poor boy cannot buy a book, he will no. doubt get a book from Mr. Ahmad. Many a night he spends by the sick bed of ailing students living in the hostel. He checks and reforms a student who may have fallen in evil company. Such is his love and kindness to students. He never hesitates to borrow money to help a needy boy. But he dislikes people talking about his charities. 

His method of teaching is very easy and lucid. He has a strong, clear and pleasant voice. Everyday he teaches us in a new style. He can make any grammatical problem easy. He knows well how to increase the curiosity of the students. In the class room he is just like an English. His pronunciation is good and he speaks English with a foreign accent. In his class he creates an English environment. We never feel boring in his class. Rather we feel encouraged in his class. If any student fails to understand any grammatical problem, he then and there helps the student to understand it. 

Mr. Ahmad is a born teacher and affectionate friend. He finds delight in working with us bdth in the classroom and outside. He is always ready to help us in all possible ways. So I appreciate and like him most. Such a teacher is liked not only by me but also by all sensible students. 

অনুবাদঃ আহমদ সাহেব আমার প্রিয় শিক্ষক। তিনি আমাদের ইংরেজি শিক্ষক। তিনি ইংরেজিতে M. A. আমি তাকে ভালবাসি, তাকে সম্মান করি এবং তাকে সেরা পছন্দ করি। প্রেম-ভালোবাসার বিজয়ী গুণাবলী, বিশ্বাসী শক্তি, উচ্চ ব্যক্তিত্ব এবং প্রশংসনীয় শিক্ষা পদ্ধতির মাধ্যমে তিনি আমার মনে স্থায়ী ছাপ রেখে গেছেন। তিনি আমাদের বন্ধু, দার্শনিক এবং পথপ্রদর্শক। তিনি শুধু কর্তব্যপরায়ণতা এবং কঠোরতাই দেখেন না বরং তার মধ্যে আরও বেশ কিছু গুণের সমন্বয় ঘটে। তিনি পাণ্ডিত্য, শিক্ষাদানের প্রতি ভালবাসা, তার বিষয়ে আগ্রহ তৈরি করার ক্ষমতা, তার ছাত্রদের সত্যই শিক্ষিত এবং চরিত্রে উন্নত দেখতে সহজাত আন্তরিকতা দিয়ে সমৃদ্ধ। মিথ্যা ভয় বা অনুগ্রহ ছাড়াই তার দায়িত্ব সম্পূর্ণভাবে পালন করে এবং অধ্যয়ন ও আচরণের নিয়ম কঠোরভাবে প্রয়োগ করে। এই সমস্ত কিছুর জন্য তিনি প্রথমে কিছু ছাত্রদের দ্বারা অপছন্দ করেন কিন্তু অনেক আগেই তারা তার সম্পর্কে তাদের মতামত পরিবর্তন করে এবং তার দ্বারা অর্পিত দায়িত্ব পালনে নিজেকে পরিশ্রমী, মনোযোগী এবং নিয়মিত করে তোলে।

জনাব আহমদের উচ্চ মানবতাবোধ সম্পন্ন একজন আদর্শ মানুষের অনেক গুণ রয়েছে। তাই তিনি সহজেই সমস্ত সঠিক চিন্তাশীল ছেলেদের অকৃত্রিম ভালবাসা এবং প্রশংসা অর্জন করেছেন। তিনি এবং তার ছাত্ররা অনেকটা বাবা এবং তার ছেলেদের মধ্যে একই সম্পর্কের বন্ধনে আবদ্ধ। তিনি শুধু শেখান না, তাদের দেখাশোনাও করেন। অর্থাৎ, তিনি একজন শিক্ষক, একজন পিতা এবং তার ছাত্রদের একজন বন্ধু। তিনি গুরুত্বপূর্ণ সব বিষয়ে তার ছাত্রদের প্রেমময় যত্ন নেন। উদাহরণস্বরূপ, তিনি তাদের শিক্ষার দেখাশোনা করেন, তাদের দুর্দশায় সহায়তা করেন, তাদের তার উন্নয়নমূলক সংস্থান দেন এবং সর্বদা তাদের সঠিক পথে রাখেন। যদি কোন ছেলে তার ক্লাসে পিছিয়ে থাকে, সে নিশ্চিত মিঃ আহমদের কাছ থেকে সাহায্য পাবে। যদি কোন গরীব ছেলে বই কিনতে না পারে তবে সে বই কিনতে পারবে না। জনাব আহমদের কাছ থেকে একটি বই পেতে সন্দেহ নেই। অনেক রাত তিনি হোস্টেলে থাকা অসুস্থ ছাত্রদের অসুস্থ বিছানায় কাটান। তিনি একজন ছাত্রকে পরীক্ষা করেন এবং সংস্কার করেন যে হয়তো মন্দ সঙ্গে পড়ে থাকতে পারে। ছাত্রদের প্রতি তার ভালোবাসা ও মমতা এমনই। একটি অভাবী ছেলেকে সাহায্য করার জন্য টাকা ধার করতে সে কখনই দ্বিধা করে না। কিন্তু লোকে তার দাতব্য প্রতিষ্ঠানের কথা বলে তিনি অপছন্দ করেন।

তার শেখানোর পদ্ধতি খুবই সহজ ও সুস্পষ্ট। তার একটি শক্তিশালী, পরিষ্কার এবং মনোরম কণ্ঠস্বর রয়েছে। প্রতিদিন তিনি আমাদের নতুন স্টাইলে শিক্ষা দেন। তিনি যেকোনো ব্যাকরণগত সমস্যাকে সহজ করে দিতে পারেন। তিনি ভালো জানেন কিভাবে শিক্ষার্থীদের কৌতূহল বাড়াতে হয়। ক্লাস রুমে সে ঠিক ইংরেজের মতো। তার উচ্চারণ ভাল এবং তিনি বিদেশী উচ্চারণে ইংরেজিতে কথা বলেন। তার ক্লাসে সে ইংরেজি পরিবেশ তৈরি করে। তার ক্লাসে আমরা কখনই বিরক্তিকর বোধ করি না। বরং আমরা তার ক্লাসে উৎসাহ বোধ করি। যদি কোন ছাত্র ব্যাকরণগত কোন সমস্যা বুঝতে ব্যর্থ হয়, তাহলে সে সেখানেই ছাত্রকে তা বুঝতে সাহায্য করে।

জনাব আহমদ একজন জন্মগত শিক্ষক এবং স্নেহময় বন্ধু। তিনি আমাদের সাথে ক্লাসরুমে এবং বাইরে bdth কাজ করে আনন্দ পান। তিনি সর্বদা আমাদের সম্ভাব্য সব উপায়ে সাহায্য করতে প্রস্তুত। তাই আমি তাকে সবচেয়ে বেশি প্রশংসা করি এবং পছন্দ করি। এমন একজন শিক্ষক শুধু আমার কাছেই নয়, সকল বিবেকবান শিক্ষার্থীও পছন্দ করে।

The End Of The Article: my favourite teacher essay in english for class 10

We Have Learned So Far my favourite teacher essay in english for class 12. If You Like Today's My Favourite Teacher Essay in English for class 6, You Can Share it With Your Facebook Friends. And Stay With Our RK Raihan Website To Get Daily New Posts Like This. my favourite teacher essay class 7, my favourite teacher essay class 10, my favourite teacher essay 300 words, my favourite teacher essay 250 words, my favourite teacher essay 10 lines, paragraph my favourite teacher essay, my favourite teacher essay in english for class 10, my favourite teacher essay in english for class 12, my favourite teacher essay in english, My Favourite Teacher Essay in English for class 6, my favourite teacher essay for class 10, class 7 my favourite teacher essay in urdu, my favourite teacher essay 200 words, my favourite teacher essay 100 words

Next Post Previous Post