business loans, commercial loan, auto insurance quotes, motorcycle lawyer

Terrorism Composition | International Terrorism Essay

Assalamu Alaikum Dear Students. Today's Topic is Terrorism Composition | International Terrorism Essay. If you want to get Terrorism Composition | International Terrorism Essay Well in Your Mind Then You Must Read Carefully. Let's know Today's Topic Terrorism Composition | International Terrorism Essay.

Terrorism Composition
Terrorism Composition

Terrorism Composition

Terrorism has become a major concern in today's world. From aircraft hijacking, planting of bombs in air craft. brutal killing of opponents and innocent people by the terrorists are heard every day from far and near. In Bangladesh. the risks and vulnerabilities created by terrorism have become a serious threat to national security. It has become a threat to life, the economy and political and religious pluralism in Bangladesh. Religious assassinations; political violence and bombings in public places of festivity, entertainment and worship have stunned the country. It is no doubt, hampering our national progress. It is. also waning peace in our country. So, I agree open-handedly with the idea that terrorism should be checked. by collective efforts. 

Terrorism has become a worldwide phenomenon. It has now become a common instrument to realize the demands of various ideological groups, political parties and criminal organizations. Religious and racial fanatics also Lake resort to terrorism to put forward their demands. Common people are .the victims to terrorism. Terrorists have taken away many innocent lives. They have destroyed many families and brought immense sufferings and sorrows to the victims. 

Terrorism is not unthinking violence. Terrorist are very specific for what they want. Terrorist poses the greateSt threats to mankind. They know no friends and recognize no rules. There are many types of terrorist groups depending on that their objectives are. Terrorism is a really a great problem. But the government along with the law enforcing agencies is not enough to uproot it or even to control it. I think, to get rid of this evil, collective and coordinate efforts are required. All peace-loving people should be involved in it. They should be made aware of the great menace. 

I believe, if terrorism is checked by collective efforts, the society would become a better place to live in.

অনুবাদঃ বর্তমান বিশ্বে সন্ত্রাসবাদ একটি প্রধান উদ্বেগের বিষয় হয়ে দাঁড়িয়েছে। বিমান ছিনতাই থেকে শুরু করে বিমানে বোমা স্থাপন। সন্ত্রাসীদের হাতে প্রতিপক্ষ ও নিরীহ মানুষদের নৃশংসভাবে হত্যার কথা প্রতিদিনই শোনা যাচ্ছে দূর-দূরান্ত থেকে। বাংলাদেশে। সন্ত্রাসবাদের দ্বারা সৃষ্ট ঝুঁকি ও দুর্বলতা জাতীয় নিরাপত্তার জন্য মারাত্মক হুমকি হয়ে উঠেছে। এটি বাংলাদেশের জীবন, অর্থনীতি এবং রাজনৈতিক ও ধর্মীয় বহুত্ববাদের জন্য হুমকি হয়ে দাঁড়িয়েছে। ধর্মীয় হত্যা; রাজনৈতিক সহিংসতা এবং জনসাধারণের উৎসব, বিনোদন ও উপাসনালয়ে বোমা হামলা দেশকে হতবাক করেছে। এতে কোনো সন্দেহ নেই, আমাদের জাতীয় অগ্রগতি ব্যাহত হচ্ছে। এটাই. আমাদের দেশেও শান্তি নষ্ট হচ্ছে। তাই, আমি খোলাখুলিভাবে এই ধারণার সাথে একমত যে সন্ত্রাসবাদ পরীক্ষা করা উচিত। সম্মিলিত প্রচেষ্টায়।

সন্ত্রাসবাদ একটি বিশ্বব্যাপী প্রপঞ্চে পরিণত হয়েছে। এটি এখন বিভিন্ন মতাদর্শী দল, রাজনৈতিক দল ও অপরাধী সংগঠনের দাবি আদায়ের একটি সাধারণ যন্ত্রে পরিণত হয়েছে। ধর্মীয় ও জাতিগত ধর্মান্ধরাও লেক তাদের দাবী তুলে ধরতে সন্ত্রাসের আশ্রয় নেয়। সন্ত্রাসের শিকার সাধারণ মানুষ। অনেক নিরীহ প্রাণ কেড়ে নিয়েছে সন্ত্রাসীরা। তারা অনেক পরিবারকে ধ্বংস করেছে এবং ক্ষতিগ্রস্তদের জন্য অপরিসীম দুর্ভোগ ও দুঃখ নিয়ে এসেছে।

সন্ত্রাসবাদ অচিন্তনীয় সহিংসতা নয়। সন্ত্রাসীরা যা চায় তার জন্য খুব নির্দিষ্ট। সন্ত্রাসবাদী মানবজাতির জন্য সবচেয়ে বড় হুমকি। তারা কোন বন্ধু জানে না এবং কোন নিয়ম স্বীকার করে না। তাদের উদ্দেশ্যের উপর নির্ভর করে অনেক ধরণের সন্ত্রাসী গ্রুপ রয়েছে। সন্ত্রাসবাদ সত্যিই একটি বড় সমস্যা। কিন্তু আইন-শৃঙ্খলা রক্ষাকারী বাহিনীর পাশাপাশি সরকার এটিকে উপড়ে ফেলতে বা নিয়ন্ত্রণ করতেও যথেষ্ট নয়। আমি মনে করি, এই অশুভ থেকে পরিত্রাণ পেতে হলে প্রয়োজন সম্মিলিত ও সমন্বিত প্রচেষ্টা। এতে সকল শান্তিকামী মানুষকে সম্পৃক্ত করতে হবে। তাদের মহা বিপদ সম্পর্কে সচেতন করা উচিত।

আমি বিশ্বাস করি, যদি সম্মিলিত প্রচেষ্টার মাধ্যমে সন্ত্রাস দমন করা হয়, তাহলে সমাজটি বসবাসের জন্য একটি ভালো জায়গা হয়ে উঠবে।

The End Of The Article: Terrorism Composition | International Terrorism Essay

We Have Learned So Far Terrorism Composition | International Terrorism Essay. If You Like Today's Terrorism Composition | International Terrorism Essay, You Can Share it With Your Facebook Friends. And Stay With Our RK Raihan Website To Get Daily New Posts Like This. international terrorism essay, islam and terrorism essay, domestic terrorism essay, class 9 terrorism essay in english 150 words, how to stop terrorism essay, global terrorism essay

Next Post Previous Post