business loans, commercial loan, auto insurance quotes, motorcycle lawyer

Teachers should be paid more in Bangladesh Composition

Assalamu Alaikum Dear Students. Today's Topic is Teachers should be paid more in Bangladesh Composition. If you want to get Teachers should be paid more in Bangladesh Composition Well in Your Mind Then You Must Read Carefully. Let's know Today's Topic Teachers should be paid more in Bangladesh Composition.

Teachers should be paid more in Bangladesh Composition
Teachers should be paid more in Bangladesh Composition

Teachers should be paid more in Bangladesh Composition

Education is one of the most important parts of our life. The kind of education we all receive largely depends upon the kind of teachers we have in the educational institution. Teachers guide us through the different stages of our growth. They prepare us to take on the world which we are a part of. Hence the role of the teacher is of paramount importance both in the present and the future of a student. Though the role of the teachers is almost the same all over the world, their payment varies from country to country. Bangladesh is not an exception in the variation of a teacher's payment. Now we shall judge whether teachers should be paid more in Bangladesh or not. 

In Bangladesh there is a classification of teachers - primary, secondary, higher secondary and university. As per this classification teachers are salaried by the Government of Bangladesh. But teachers are significantly under-paid in comparison to non-teachers who possess similar human capital and other observed characteristics. A decomposition exercise of the teacher and non-teacher wage gap reveals that the teacher and non-teacher salary difference is driven mostly by differential returns to observed characteristics. Moreover. the Salary paid to the teachers is not enough to manage their livelihood. 

There is no denying the fact that teachers are main contributors of education. They pass on knowledge and values in every generation. They play crucial roles in developing one's life. They are considered one of the main pillars of a sound and progressive society. They had a long lasting impact on students in building up their future. But they are deprived of enjoying a standard way of life due to their poor salary. 

In conclusion we can say that the salary the teachers receive is not enough in comparison to the salary drawn by non-teachers. So, the government should take steps to pay. the teachers more. 1 believe, it will attract the meritorious to the profession and they will work whole-heartedly for building the nation. 

অনুবাদঃ শিক্ষা আমাদের জীবনের অন্যতম গুরুত্বপূর্ণ অংশ। আমরা সকলেই যে ধরনের শিক্ষা গ্রহণ করি তা মূলত নির্ভর করে আমাদের শিক্ষা প্রতিষ্ঠানে কী ধরনের শিক্ষক রয়েছে তার উপর। শিক্ষকরা আমাদের বৃদ্ধির বিভিন্ন পর্যায়ে আমাদের পথ দেখান। তারা আমাদেরকে সেই বিশ্বকে গ্রহণ করার জন্য প্রস্তুত করে যার আমরা একটি অংশ। তাই একজন শিক্ষার্থীর বর্তমান ও ভবিষ্যৎ উভয় ক্ষেত্রেই শিক্ষকের ভূমিকা অত্যন্ত গুরুত্বপূর্ণ। যদিও সারা বিশ্বে শিক্ষকদের ভূমিকা প্রায় একই, তাদের বেতন দেশে দেশে পরিবর্তিত হয়। একজন শিক্ষকের বেতনের তারতম্যে ​​বাংলাদেশও ব্যতিক্রম নয়। এখন আমরা বিচার করব বাংলাদেশে শিক্ষকদের বেশি বেতন দেওয়া উচিত কি না।

বাংলাদেশে শিক্ষকদের একটি শ্রেণিবিন্যাস রয়েছে - প্রাথমিক, মাধ্যমিক, উচ্চ মাধ্যমিক এবং বিশ্ববিদ্যালয়। এই শ্রেণীবিভাগ অনুযায়ী শিক্ষকরা বাংলাদেশ সরকার কর্তৃক বেতনভুক্ত। কিন্তু শিক্ষকরা অশিক্ষকদের তুলনায় উল্লেখযোগ্যভাবে কম বেতনভোগী যারা একই ধরনের মানবিক পুঁজি এবং অন্যান্য পর্যবেক্ষণ বৈশিষ্ট্যের অধিকারী। শিক্ষক এবং অ-শিক্ষক মজুরি ব্যবধানের একটি পচনশীল অনুশীলন প্রকাশ করে যে শিক্ষক এবং অ-শিক্ষক বেতনের পার্থক্য বেশিরভাগই পর্যবেক্ষণ করা বৈশিষ্ট্যের পার্থক্যগত রিটার্ন দ্বারা চালিত হয়। তাছাড়া. শিক্ষকদের যে বেতন দেওয়া হয় তা তাদের জীবিকা নির্বাহের জন্য যথেষ্ট নয়।

এ সত্য অস্বীকার করার উপায় নেই যে শিক্ষকরা শিক্ষার প্রধান অবদানকারী। তারা প্রতিটি প্রজন্মের মধ্যে জ্ঞান এবং মূল্যবোধ প্রেরণ করে। তারা একজনের জীবন বিকাশে গুরুত্বপূর্ণ ভূমিকা পালন করে। তারা একটি সুস্থ ও প্রগতিশীল সমাজের অন্যতম প্রধান স্তম্ভ হিসাবে বিবেচিত হয়। ছাত্রছাত্রীদের ভবিষ্যৎ গড়ার ক্ষেত্রে এগুলো দীর্ঘস্থায়ী প্রভাব ফেলে। কিন্তু কম বেতনের কারণে তারা মানসম্মত জীবনযাপন থেকে বঞ্চিত হচ্ছেন।

উপসংহারে আমরা বলতে পারি যে শিক্ষকরা যে বেতন পান তা অশিক্ষকদের বেতনের তুলনায় যথেষ্ট নয়। তাই সরকারকে টাকা দেওয়ার ব্যবস্থা নিতে হবে। শিক্ষকরা বেশি। 1 বিশ্বাস করি, এটি মেধাবীদের পেশার প্রতি আকৃষ্ট করবে এবং তারা জাতি গঠনে আন্তরিকভাবে কাজ করবে।

The End Of The Article: Teachers should be paid more in Bangladesh Composition

We Have Learned So Far Teachers should be paid more in Bangladesh Composition. If You Like Today's Teachers should be paid more in Bangladesh Composition, You Can Share it With Your Facebook Friends. And Stay With Our RK Raihan Website To Get Daily New Posts Like This.

Next Post Previous Post