business loans, commercial loan, auto insurance quotes, motorcycle lawyer

The Game i Like Most Composition for class 7, 8, 9, 10

Assalamu Alaikum Dear Students. Today's Topic is The Game i Like Most Composition for class 7. If you want to get the game i like most essay for class 5 Well in Your Mind Then You Must Read Carefully. Let's know Today's Topic the game i like most essay for class 6.

The Game i Like Most Composition
The Game i Like Most Composition

The Game i Like Most Composition 

My favourite game is football. It gives me great joy. It is not expensive, too. Football thrills not only the players but also the spectators. Football is not a game of our country. It is a foreign game. It came from England. But it is popular all over the world. I think the spectators derive much pleasure from football than any other game. 

Football is played in an open large field. The ground is 110 to 120 yards long and 70 to 80 yards wide. There are two goal posts at each of the two opposite ends of the field. A bar is tied on the goal posts which is eight feet above from the ground. There are also centre and penalty box. 

The game is played between two teams. Each team has eleven players. There are a goal keeper, two bakes. three half backs and five forwards on each side. The goal keeper and the two backs play on the defensive while the five others lead the attack towards the opposite goal. The half backs play on the defensive and lead the attack also. A ball is placed at the centre. A referee conducts the game. As soon as he whistles. the game starts. Each team attacks the opponent and defends its own. Each team tries heart and soul to net the ball. The whole game is divided into two equal halveS with an interval of ten minutes. At the end of the first half each team changes its side. When a team nets a ball to the opponent's goal. the players and supporters of that team are beside themselves with joy. The party that scores more goal than the other wins the game. 

There are some hard and fast rules for conducting the game. According to the rules the game is played. The players abide by these rules and show respect to the decision of the referee. 

Merits of football game are too many to be described. First of all it makes a man strong, healthy and wealthy. It teaches many moral qualities and virtues like obedience, co-operation, discipline, tolerance punctuality etc. 

There is no unmixed good on earth. Football has some demerits too. Sometimes the game leads to bitter quarrel. Many students spoil their future career by attaching much importance to football. 

In spite of the little demerits, football is 1-ny favourite game. Through this game one can learn and acquire many good qualities and virtues of head and.heart. A man can also earn a lot through the game. 

অনুবাদঃ আমার প্রিয় খেলা ফুটবল। এটা আমাকে অনেক আনন্দ দেয়। এটি ব্যয়বহুলও নয়। ফুটবল শুধু খেলোয়াড়দেরই নয়, দর্শকদেরও রোমাঞ্চিত করে। ফুটবল আমাদের দেশের খেলা নয়। এটা একটা বিদেশী খেলা। এটা ইংল্যান্ড থেকে এসেছে। তবে এটি সারা বিশ্বে জনপ্রিয়। আমি মনে করি দর্শকরা অন্য যেকোনো খেলার চেয়ে ফুটবল থেকে অনেক বেশি আনন্দ পান।

ফুটবল খেলা হয় খোলা বড় মাঠে। মাঠটি 110 থেকে 120 গজ লম্বা এবং 70 থেকে 80 গজ চওড়া। মাঠের দুই বিপরীত প্রান্তের প্রতিটিতে দুটি করে গোলপোস্ট রয়েছে। মাটি থেকে আট ফুট উপরে গোল পোস্টে একটি বার বাঁধা। এছাড়াও রয়েছে কেন্দ্র ও পেনাল্টি বক্স।

খেলা হয় দুই দলের মধ্যে। প্রতিটি দলে ১১ জন করে খেলোয়াড় থাকে। একজন গোলকিপার আছে, দুইটা বেক আছে। তিন অর্ধেক পিছনে এবং প্রতিটি পাশে পাঁচটি এগিয়ে। গোলরক্ষক এবং দুই ব্যাক রক্ষণাত্মকভাবে খেলেন এবং অন্য পাঁচজন আক্রমণকে বিপরীত গোলের দিকে নিয়ে যান। হাফ ব্যাক রক্ষণাত্মক খেলে আক্রমণে নেতৃত্ব দেয়। একটি বল কেন্দ্রে স্থাপন করা হয়। একজন রেফারি খেলা পরিচালনা করেন। সাথে সাথে সে শিস দেয়। খেলা শুরু হয়। প্রতিটি দল প্রতিপক্ষকে আক্রমণ করে এবং নিজেদের রক্ষা করে। প্রতিটি দল বল জাল করার জন্য হৃদয় ও আত্মা চেষ্টা করে। পুরো খেলাটি দশ মিনিটের ব্যবধানে দুটি সমান ভাগে বিভক্ত। প্রথমার্ধের শেষে প্রতিটি দল তাদের দল পরিবর্তন করে। যখন একটি দল প্রতিপক্ষের গোলে বল জালে দেয়। সেই দলের খেলোয়াড় ও সমর্থকরা আনন্দে পাশে রয়েছেন। যে দলটি অন্যদের চেয়ে বেশি গোল করে তারা গেমটি জিতেছে।

খেলা পরিচালনার জন্য কিছু কঠিন এবং দ্রুত নিয়ম আছে। নিয়ম অনুযায়ী খেলা হয়। খেলোয়াড়রা এই নিয়মগুলি মেনে চলে এবং রেফারির সিদ্ধান্তের প্রতি সম্মান দেখায়।

ফুটবল খেলার গুণাবলী বর্ণনা করার মতো অনেক। প্রথমত এটি একজন মানুষকে শক্তিশালী, সুস্থ এবং ধনী করে তোলে। এটি বাধ্যতা, সহযোগিতা, শৃঙ্খলা, সহনশীলতা সময়ানুবর্তিতা ইত্যাদির মতো অনেক নৈতিক গুণাবলী এবং গুণাবলী শেখায়।

পৃথিবীতে কোন অমিশ্র কল্যাণ নেই। ফুটবলেরও কিছু দোষ আছে। কখনও কখনও খেলা তিক্ত ঝগড়া বাড়ে. অনেক শিক্ষার্থী ফুটবলকে অনেক বেশি গুরুত্ব দিয়ে তাদের ভবিষ্যত ক্যারিয়ার নষ্ট করে।

সামান্য ত্রুটি সত্ত্বেও, ফুটবল 1-ny প্রিয় খেলা. এই গেমের মাধ্যমে আপনি মাথা এবং হৃদয়ের অনেক ভাল গুণ এবং গুণাবলী শিখতে এবং অর্জন করতে পারেন। একজন মানুষ খেলার মাধ্যমেও অনেক আয় করতে পারে।

The End Of The Article: the game i like most essay for class 7

We Have Learned So Far the game i like most essay for class 10. If You Like Today's the game i like most essay for class 3, You Can Share it With Your Facebook Friends. And Stay With Our RK Raihan Website To Get Daily New Posts Like This. The Game i Like Most Composition for class 7, the game i like most essay for class 5, the game i like most essay for class 6, the game i like most essay for class 7, the game i like most essay for class 3, the game i like most essay for class 10

Next Post Previous Post