business loans, commercial loan, auto insurance quotes, motorcycle lawyer

A Visit To a Zoo Essay 150, 200, 250, 300, 400, 500 words

Assalamu Alaikum Dear Students. Today's Topic is easy a visit to a zoo essay in english. If you want to get a visit to a zoo essay in english Well in Your Mind Then You Must Read Carefully. Let's know Today's Topic a visit to a zoo essay 500 words.

A Visit To a Zoo Essay
A Visit To a Zoo Essay 

A Visit To a Zoo Essay

A visit to a zoo is an interesting and knowledgeable experience. A visit to a zoo gives us a unique opportunity to see and khow about different species of animals and wildlife which is otherwise impossible or difficult. Last winter vacation. I had a pleasant experience of visiting the zoo at Mirpur in Dhaka. 

I reached at the zoo gate in the morning with some of my friends. There was a box office at the gate of the zoo from where entry ticket was being sold. We bought tickets from there. There I saw a large crowd waiting to enter into the Zoo. However, we managed to enter into the zoo quite easily as everybody queued up and maintained discipline. 

Entering into the zoo we felt relieved that inside the zoo it was not as crowded as it was at the gate. We went to each and every cage one after another. We started seeing the animals cage from our right side. We saw the monkeys playing and jumping inside their big wired cage. Some monkeys were hanging from the iron bar. The activities and movements of the monkeys gave us much fun. From there. wewent to a tiger's cage. The fiercest of beasts was hungry and was strolling inside its cage from one end to another for food. Then, we went to hippopotamus and elephants. They were the biggest creatures of the zoo. We also saw hyenas, zebra. gorilla, chimpanzee. wildcow etc. 

Next our attention was drawn to the cages of snakes. In a cage, there were two big snakes called pythons. They were lying on the ground coiling their long bodies. The snakes were very big. They were looking fearful. The sights of snakes frightened us. We stayed there for a short time. 

The animals that attracted us most was the deer. There were deer of different species and sizes. They were running inside their big cage. Deer was agile and mild creatures. Then we came to the cage of lions. The king of beasts welcomed with its terrific howling sounds. The lions impressed us with its prowess and majesty. We also saw leopards, black-tigers, wild cats etc. 

There were variety of birds in the zoo. Many of which I did not see before. Birds made different kinds of chirping sounds seeing the visitors. Some birds were very big. some were very small. We saw some birds which were brought from many different countries. We also saw ostrich, eagle, wild hen. peacock. and many unknown birds. 

From there, we went to the crocodiles. They were resting or swimming in the ponds. We also saw some other land and aquatic animals and species. I had not heard many of their names before. I have only read about our animal world in the book. The visit to the zoo gave me a first hand experience of seeing them from very close distance. 

অনুবাদঃ একটি চিড়িয়াখানা পরিদর্শন একটি আকর্ষণীয় এবং জ্ঞানপূর্ণ অভিজ্ঞতা. একটি চিড়িয়াখানা পরিদর্শন আমাদের বিভিন্ন প্রজাতির প্রাণী এবং বন্যপ্রাণী সম্পর্কে দেখার এবং খাওয়ার একটি অনন্য সুযোগ দেয় যা অন্যথায় অসম্ভব বা কঠিন। গত শীতের ছুটি। ঢাকার মিরপুরের চিড়িয়াখানায় গিয়ে আমার একটি মনোরম অভিজ্ঞতা হয়েছে।

সকালে চিড়িয়াখানার গেটে পৌঁছলাম আমার কয়েকজন বন্ধুকে নিয়ে। চিড়িয়াখানার গেটে একটি বক্স অফিস ছিল যেখান থেকে প্রবেশের টিকিট বিক্রি হচ্ছে। আমরা সেখান থেকে টিকিট কিনেছি। সেখানে দেখলাম চিড়িয়াখানায় ঢোকার জন্য এক বিরাট জনতা অপেক্ষা করছে। যাইহোক, সবাই সারিবদ্ধ এবং শৃঙ্খলা বজায় রাখার কারণে আমরা খুব সহজেই চিড়িয়াখানায় প্রবেশ করতে পেরেছি।

চিড়িয়াখানায় প্রবেশ করে আমরা স্বস্তি অনুভব করলাম যে চিড়িয়াখানার ভিতরে গেটে যতটা ভিড় ছিল ততটা ছিল না। আমরা একের পর এক প্রতিটি খাঁচায় গিয়েছি। আমরা আমাদের ডান দিক থেকে পশুদের খাঁচা দেখতে শুরু করলাম। আমরা দেখলাম বানরগুলো তাদের বড় তারের খাঁচার ভেতরে খেলছে এবং লাফাচ্ছে। লোহার দণ্ড থেকে কিছু বানর ঝুলছিল। বানরদের কার্যকলাপ এবং চলাফেরা আমাদের অনেক মজা দিয়েছে। সেখান থেকে. আমরা বাঘের খাঁচায় গেলাম। হিংস্র জন্তুটি ক্ষুধার্ত ছিল এবং খাবারের জন্য তার খাঁচার মধ্যে এক প্রান্ত থেকে অন্য প্রান্তে ঘুরে বেড়াচ্ছিল। তারপর, আমরা জলহস্তী এবং হাতির কাছে গিয়েছিলাম। তারা ছিল চিড়িয়াখানার সবচেয়ে বড় প্রাণী। আমরা হায়েনা, জেব্রাও দেখেছি। গরিলা, শিম্পাঞ্জি। বন্য গরু ইত্যাদি

এরপর আমাদের দৃষ্টি আকর্ষণ করা হয় সাপের খাঁচার দিকে। একটি খাঁচায় অজগর নামে দুটি বড় সাপ ছিল। তারা তাদের লম্বা শরীর কুণ্ডলী করে মাটিতে শুয়ে ছিল। সাপগুলো অনেক বড় ছিল। তারা ভীত দেখাচ্ছিল। সাপের দৃশ্য আমাদের ভয় দেখায়। আমরা সেখানে অল্প সময়ের জন্য থাকলাম।

যে প্রাণীগুলো আমাদের সবচেয়ে বেশি আকৃষ্ট করেছিল সেগুলো হল হরিণ। সেখানে বিভিন্ন প্রজাতি ও আকারের হরিণ ছিল। তারা তাদের বড় খাঁচার ভিতরে দৌড়াচ্ছিল। হরিণ ছিল চটপটে এবং মৃদু প্রাণী। তারপর আমরা সিংহের খাঁচায় এলাম। পশুদের রাজা তার ভয়ঙ্কর চিৎকারের শব্দে স্বাগত জানালেন। সিংহরা তার পরাক্রম এবং মহিমা দ্বারা আমাদের মুগ্ধ করেছে। আমরা চিতাবাঘ, কালো বাঘ, বনবিড়াল ইত্যাদিও দেখেছি।

চিড়িয়াখানায় ছিল নানা ধরনের পাখি। যার অনেক কিছুই আগে দেখিনি। দর্শনার্থীদের দেখে পাখিদের কিচিরমিচির শব্দ হয়। কিছু পাখি ছিল অনেক বড়। কিছু ছিল খুব ছোট। আমরা কিছু পাখি দেখেছি যা বিভিন্ন দেশ থেকে আনা হয়েছিল। আমরা উটপাখি, ঈগল, বুনো মুরগিও দেখেছি। ময়ূর এবং অনেক অজানা পাখি।

সেখান থেকে আমরা কুমিরের কাছে গেলাম। তারা বিশ্রাম নিচ্ছিল বা পুকুরে সাঁতার কাটছিল। আমরা আরও কিছু স্থল এবং জলজ প্রাণী এবং প্রজাতি দেখেছি। তাদের অনেকের নাম আগে শুনিনি। আমি কেবল বইয়ে আমাদের প্রাণীজগত সম্পর্কে পড়েছি। চিড়িয়াখানা পরিদর্শন আমাকে খুব কাছ থেকে তাদের দেখার প্রথম হাতের অভিজ্ঞতা দিয়েছে।

The End Of The Article: a visit to a zoo essay of 200 words

We Have Learned So Far a visit to a zoo essay 150 words. If You Like Today's class 4 a visit to a zoo essay in english, You Can Share it With Your Facebook Friends. And Stay With Our RK Raihan Website To Get Daily New Posts Like This. easy a visit to a zoo essay in english, a visit to a zoo essay in english, a visit to a zoo essay 500 words, a visit to a zoo essay of 200 words, a visit to a zoo essay 150 words, a visit to a zoo essay 50 words, class 4 a visit to a zoo essay in english, class 7 a visit to a zoo essay in english, a visit to a zoo essay 300 words

Next Post Previous Post
No Comment
Add Comment
comment url