business loans, commercial loan, auto insurance quotes, motorcycle lawyer

The Necessity of Compulsory Ict Education in Bangladesh Composition

Assalamu Alaikum Dear Students. Today's Topic is The Necessity of Compulsory Ict Education in Bangladesh Composition. If you want to get the necessity of ict education in bangladesh composition Well in Your Mind Then You Must Read Carefully. Let's know Today's Topic composition the necessity of compulsory ict education in bangladesh.

The Necessity of Compulsory Ict Education in Bangladesh Composition
The Necessity of Compulsory Ict Education in Bangladesh Composition

The Necessity of Compulsory Ict Education in Bangladesh Composition

ICT Stands for "Information and Communication Technologies." It refers to technologies that provide access to information through telecommunications. It is defined as a diverse set of technological tools and resources used to communicate, and to create, disseminate, store, and manage information. At present it has created a "global village," in which people can communicate with others across the world as if they were living next door. For this reason, ICT is often studied in the context of how modern communication technologies affect society.

In the 21st century, Information Communication Technology (ICT) is one of the latest techniques around the world including Bangladesh to use in the field of education. In Bangladesh information and communications technology has been introduced as a compulsory subject at the junior secondary, secondary and higher secondary level. In line with the education policy 2010, the government introduced ICT for Class VI students in 2012, for Class VII in 2013, for Class Vill in 2014 and for Class IX in 2015. For the students of Class XI and XII, ICT subject was introduced in 2013. 

Students would now be studying the ICT as a compulsory subject in addition to Bangla and English. The subject gives the students primary ideas about computer and its related devices, internet, mobile and their usages, which builds a foundation for further ICT studies. In Bangladesh, there is no alternative to compulsory ICT education. It can improve the quality of our life because it can be used as a learning and education media, the mass communication media in promoting and campaigning practical and important issues, such as the health and social area. It provides wider knowledge and can help in gaining and accessing information. 

Moreover, we live in the digital age. The age requires a technologically competent work force. If our education systems fail to produce a technically literate population, it will hinder our ability to compete in the global economy. 21st century is completely technology driven since the people around the world do not think their life without technology. Those who have the technology they are developed and control the whole world so far. That is why, compulsory ICT education has no alternative. We hope, it will pave the way to producing the skilled, efficient and trained manpower. No doubt, it will be helpful for the students to cope with the challenges of the 21st century.

অনুবাদঃ আইসিটি মানে "তথ্য ও যোগাযোগ প্রযুক্তি"। এটি এমন প্রযুক্তিকে বোঝায় যা টেলিযোগাযোগের মাধ্যমে তথ্যে অ্যাক্সেস প্রদান করে। এটিকে সংজ্ঞায়িত করা হয় প্রযুক্তিগত সরঞ্জাম এবং সংস্থানগুলির একটি বৈচিত্র্যময় সেট হিসাবে যা যোগাযোগ করতে এবং তথ্য তৈরি করতে, প্রচার করতে, সঞ্চয় করতে এবং পরিচালনা করতে ব্যবহৃত হয়। বর্তমানে এটি একটি "গ্লোবাল ভিলেজ" তৈরি করেছে, যেখানে লোকেরা বিশ্বজুড়ে অন্যদের সাথে যোগাযোগ করতে পারে যেন তারা পাশের বাড়িতে থাকে। এই কারণে, আধুনিক যোগাযোগ প্রযুক্তি কীভাবে সমাজকে প্রভাবিত করে সে প্রসঙ্গে প্রায়শই আইসিটি অধ্যয়ন করা হয়।

একবিংশ শতাব্দীতে, তথ্য যোগাযোগ প্রযুক্তি (আইসিটি) শিক্ষা ক্ষেত্রে ব্যবহার করার জন্য বাংলাদেশসহ সারা বিশ্বে সর্বাধুনিক প্রযুক্তির একটি। বাংলাদেশে তথ্য ও যোগাযোগ প্রযুক্তি জুনিয়র মাধ্যমিক, মাধ্যমিক ও উচ্চ মাধ্যমিক স্তরে বাধ্যতামূলক বিষয় হিসেবে চালু করা হয়েছে। শিক্ষানীতি 2010 এর সাথে সঙ্গতি রেখে, সরকার 2012 সালে ষষ্ঠ শ্রেণির শিক্ষার্থীদের জন্য, 2013 সালে 7ম শ্রেণির জন্য, 2014 সালে শ্রেণি ভিলের জন্য এবং 2015 সালে নবম শ্রেণির জন্য আইসিটি চালু করেছিল। একাদশ এবং দ্বাদশ শ্রেণির শিক্ষার্থীদের জন্য, আইসিটি বিষয় চালু করা হয়েছিল। ২ 013 তে.

শিক্ষার্থীরা এখন বাংলা ও ইংরেজির পাশাপাশি আইসিটি একটি বাধ্যতামূলক বিষয় হিসেবে অধ্যয়ন করবে। বিষয়টি শিক্ষার্থীদের কম্পিউটার এবং এর সাথে সম্পর্কিত ডিভাইস, ইন্টারনেট, মোবাইল এবং তাদের ব্যবহার সম্পর্কে প্রাথমিক ধারণা দেয়, যা আরও আইসিটি অধ্যয়নের ভিত্তি তৈরি করে। বাংলাদেশে বাধ্যতামূলক আইসিটি শিক্ষার কোনো বিকল্প নেই। এটি আমাদের জীবনের মান উন্নত করতে পারে কারণ এটি শিক্ষা ও শিক্ষার মাধ্যম হিসেবে ব্যবহার করা যেতে পারে, ব্যবহারিক ও গুরুত্বপূর্ণ বিষয় যেমন স্বাস্থ্য ও সামাজিক ক্ষেত্রে প্রচার ও প্রচারে গণযোগাযোগ মাধ্যম। এটি বিস্তৃত জ্ঞান প্রদান করে এবং তথ্য অর্জন ও অ্যাক্সেস করতে সাহায্য করতে পারে।

তাছাড়া আমরা ডিজিটাল যুগে বাস করছি। বয়সের জন্য একটি প্রযুক্তিগতভাবে দক্ষ কর্মশক্তি প্রয়োজন। যদি আমাদের শিক্ষা ব্যবস্থা কারিগরিভাবে শিক্ষিত জনসংখ্যা তৈরি করতে ব্যর্থ হয়, তাহলে তা বিশ্ব অর্থনীতিতে আমাদের প্রতিযোগিতা করার ক্ষমতাকে বাধাগ্রস্ত করবে। 21 শতক সম্পূর্ণভাবে প্রযুক্তি চালিত কারণ সারা বিশ্বের মানুষ প্রযুক্তি ছাড়া তাদের জীবন মনে করে না। যাদের কাছে প্রযুক্তি আছে তারাই উন্নত এবং সারা বিশ্বকে এখন পর্যন্ত নিয়ন্ত্রণ করছে। তাই বাধ্যতামূলক আইসিটি শিক্ষার কোনো বিকল্প নেই। আমরা আশা করি, এটি দক্ষ, দক্ষ ও প্রশিক্ষিত জনশক্তি তৈরির পথ প্রশস্ত করবে। নিঃসন্দেহে, এটি শিক্ষার্থীদের জন্য একবিংশ শতাব্দীর চ্যালেঞ্জ মোকাবেলায় সহায়ক হবে।

The End Of The Article: composition the necessity of compulsory ict education

We Have Learned So Far compulsory ict education in bangladesh composition. If You Like Today's importance of ict education in bangladesh composition, You Can Share it With Your Facebook Friends. And Stay With Our RK Raihan Website To Get Daily New Posts Like This. The Necessity of Compulsory Ict Education in Bangladesh Composition, composition the necessity of compulsory ict education in bangladesh, the necessity of ict education in bangladesh composition, composition the necessity of compulsory ict education, ict education in bangladesh composition, compulsory ict education in bangladesh composition, necessity of compulsory ict education composition, importance of ict education in bangladesh composition

Next Post Previous Post
No Comment
Add Comment
comment url