business loans, commercial loan, auto insurance quotes, motorcycle lawyer

Uses and Abuses of internet composition for hsc, ssc 150 Words

Assalamu Alaikum Dear Students. Today's Topic is uses and abuses of internet composition for hsc. If you want to get the uses and abuses of internet composition Well in Your Mind Then You Must Read Carefully. Let's know Today's Topic use and abuse of internet composition for hsc.

Uses and Abuses of internet composition
Uses and Abuses of internet composition

uses and abuses of internet composition

Internet, in simple terms, refers to the connection of a large number of computers with one another. Now, through internet, almost all the computers of the world are interconnected with one another. Internet has transformed the world into a global village in real terms. 

Internet is replete with countless advantages. It has made possible man's access to countless websites, informative programs, world events, great libraries, entertainment and much more. Internet is proving a low-cost source of chatting, communication and exchange of ideas and information. Through internet, a student can consult great libraries and scholars: a doctor can learn about advancement in medicines and surgery; an adventurer can explore the remote corners of the world, a job-seeker can observe job-advertisements and an ambitious person can find his life partner also. In short, we can use it for any purpose we would like to. 

Unfortunately, the abuse of internet has also made it a great curse and nuisance. Many people use internet for immoral programs. This type of use of internet not only destroys their inoral character but also wastes most of their precious time. Moreover, it is playing havoc with all our religion. social, moral and cultural values. Again, internet is used to spread disinformation, rumors, sensational news, poisonous properties and computer virus. All this causes a large-scale harm. As internet has confined the people to four-walls, healthful activities like sports, games. social gatherings, cultural activities, sharing of feelings, etc., are vanishing away rapidly. It is high time we put internet to right and wise use. 

Internet is indispensable these days, no doubt, but its wrong use must be discouraged. Strict action must be taken against web-sites that spread disinformation, immorality vulgarity and computer virus. Internet should only be used as a source of vast information, fast communication and positive entertainment. Its wise and proper use can make it a real blessing.

অনুবাদঃ ইন্টারনেট, সহজ ভাষায়, একে অপরের সাথে বিপুল সংখ্যক কম্পিউটারের সংযোগ বোঝায়। এখন ইন্টারনেটের মাধ্যমে পৃথিবীর প্রায় সব কম্পিউটারই একে অপরের সাথে সংযুক্ত। ইন্টারনেট বিশ্বকে বাস্তব অর্থে একটি গ্লোবাল ভিলেজে রূপান্তরিত করেছে।

ইন্টারনেট অগণিত সুবিধা দিয়ে পরিপূর্ণ। এটি অগণিত ওয়েবসাইট, তথ্যমূলক প্রোগ্রাম, বিশ্ব ইভেন্ট, দুর্দান্ত লাইব্রেরি, বিনোদন এবং আরও অনেক কিছুতে মানুষের অ্যাক্সেসকে সম্ভব করেছে। ইন্টারনেট চ্যাটিং, যোগাযোগ এবং ধারণা ও তথ্য বিনিময়ের একটি স্বল্প খরচের উৎস প্রমাণ করছে। ইন্টারনেটের মাধ্যমে, একজন শিক্ষার্থী মহান লাইব্রেরি এবং পণ্ডিতদের সাথে পরামর্শ করতে পারে: একজন ডাক্তার ওষুধ এবং অস্ত্রোপচারের অগ্রগতি সম্পর্কে জানতে পারেন; একজন দুঃসাহসিক বিশ্বের প্রত্যন্ত কোণে অন্বেষণ করতে পারেন, একজন চাকরিপ্রার্থী চাকরি-বিজ্ঞাপনগুলি পর্যবেক্ষণ করতে পারেন এবং একজন উচ্চাভিলাষী ব্যক্তি তার জীবনসঙ্গীও খুঁজে পেতে পারেন। সংক্ষেপে, আমরা এটিকে আমাদের ইচ্ছামত যেকোনো উদ্দেশ্যে ব্যবহার করতে পারি।

দুর্ভাগ্যবশত, ইন্টারনেটের অপব্যবহার এটিকে একটি বড় অভিশাপ এবং উপদ্রব করে তুলেছে। অনেকে অনৈতিক প্রোগ্রামের জন্য ইন্টারনেট ব্যবহার করে। এই ধরনের ইন্টারনেট ব্যবহার শুধুমাত্র তাদের অনৈতিক চরিত্রই নষ্ট করে না বরং তাদের মূল্যবান সময়ও নষ্ট করে। তাছাড়া এটা আমাদের সকল ধর্মের সাথে সর্বনাশ করছে। সামাজিক, নৈতিক এবং সাংস্কৃতিক মূল্যবোধ। আবার, ইন্টারনেট ব্যবহার করা হয় ভুল তথ্য, গুজব, চাঞ্চল্যকর খবর, বিষাক্ত বৈশিষ্ট্য এবং কম্পিউটার ভাইরাস ছড়ানোর জন্য। এই সব একটি বড় মাপের ক্ষতি কারণ. ইন্টারনেট যেহেতু মানুষকে চার দেয়ালে আবদ্ধ করে রেখেছে, খেলাধুলা, খেলার মতো স্বাস্থ্যকর কাজকর্ম। সামাজিক সমাবেশ, সাংস্কৃতিক কর্মকাণ্ড, অনুভূতির আদান-প্রদান ইত্যাদি দ্রুত হারিয়ে যাচ্ছে। ইন্টারনেটকে সঠিক ও বুদ্ধিমানভাবে ব্যবহার করার সময় এসেছে।

ইন্টারনেট আজকাল অপরিহার্য, কোন সন্দেহ নেই, তবে এর ভুল ব্যবহারকে নিরুৎসাহিত করতে হবে। যে সকল ওয়েব সাইট বিভ্রান্তি, অনৈতিক অশ্লীলতা এবং কম্পিউটার ভাইরাস ছড়ায় তাদের বিরুদ্ধে কঠোর ব্যবস্থা নিতে হবে। ইন্টারনেট শুধুমাত্র বিশাল তথ্য, দ্রুত যোগাযোগ এবং ইতিবাচক বিনোদনের উৎস হিসেবে ব্যবহার করা উচিত। এর বুদ্ধিমান এবং সঠিক ব্যবহার এটিকে সত্যিকারের আশীর্বাদে পরিণত করতে পারে।

The End Of The Article: essay hsc on uses and abuses of internet composition

We Have Learned So Far internet composition for ssc. If You Like Today's uses and abuses of internet composition for hsc, You Can Share it With Your Facebook Friends. And Stay With Our RK Raihan Website To Get Daily New Posts Like This. uses and abuses of internet composition, internet composition for class 10, uses and abuses of internet composition for hsc, the uses and abuses of in

Next Post Previous Post
No Comment
Add Comment
comment url