Rk Raihan https://www.rkraihan.com/2022/07/unity-is-strength-completing-story-for.html

Unity is strength completing story for class 6, 7, 8, 9, 10 HSC 200 Words

ফেসবুকে লিংক শেয়ার করে ১০০০ টাকা আয়
ফ্রিল্যান্সিং করে মাসে কত টাকা আয় করা যায়

আসসালামু আলাইকুম প্রিয় শিক্ষার্থী বন্ধুরা আজকের বিষয় হলো Unity is strength completing story। তোমরা যদি unity is strength completing story টি ভালো ভাবে নিজের মনের মধ্যে গুছিয়ে নিতে চাও তাহলে অবশ্যই তোমাকে মনযোগ সহকারে পড়তে হবে। চলো শিক্ষার্থী বন্ধুরা আমরা জেনে নেই আজকের unity is strength completing story  টি।

Unity is strength completing story
Unity is strength completing story

Complete the following story following the cue. 

There was an old farmer. He had four sons. They were all grown up. But they had no good relation with one another. They were disobedient and always quarrelled among themselves. The old man was..............

unity is strength completing story

There was an old farmer. He had four sons. They were all grown up. But they had no good relation with one another. They were disobedient and always quarrelled among themselves. The old man was very much dissatisfied with them and tried to make them united. 

But they didn't pay any heed to him. As he was getting old and weak day by day, he became very anxious about their future. At last he made a plan to teach his sons how to 'live in unity. To materialize his plan, one day he called his sons together and said, " I have called you to give my last advice. 

I will not live long. But I feel very unhappy to see you quarrel among yourselves." He told his eldest son to bring some sticks. The son brought some sticks. The old man asked him to bind the sticks together. He bound them into a bundle. Then the old man ordered him to break the bundle. He tried but couldn't break it. 

The old man told all of his sons to break the bundle and they tried one by one. They tried their best. But none of them was successful. Then the old man asked the sons to untie the bundle. When they did it, he asked them to break the sticks separately. 

They broke the sticks one by one very easily. The old man raised his head and said, "My sons! Take a lesson from it. You could not break the bundle of sticks when they were bound together. But it was not hard for you to break them separately.

If you remain united like the sticks and do not quarrel, nobody can harm you. On the other hand, if you quarrel among yourselves, you will lose strength and your enemies will easily do you harm. 

So live in peace." The sons got the point and promised to follow their father's advice. At this, the father became very happy and prayed to Allah for their success.

অর্থঃ একজন বৃদ্ধ কৃষক ছিলেন। তার চার ছেলে ছিল। তারা সবাই বড় হয়েছিল। কিন্তু তাদের একে অপরের সাথে ভালো সম্পর্ক ছিল না। তারা অবাধ্য ছিল এবং সবসময় নিজেদের মধ্যে ঝগড়া করত। বৃদ্ধ তাদের প্রতি খুব অসন্তুষ্ট ছিলেন এবং তাদের ঐক্যবদ্ধ করার চেষ্টা করেছিলেন।

কিন্তু তারা তার কথায় কর্ণপাত করেনি। তিনি দিন দিন বৃদ্ধ ও দুর্বল হয়ে পড়ায় তাদের ভবিষ্যৎ নিয়ে খুব চিন্তিত হয়ে পড়েন। অবশেষে তিনি তার ছেলেদের 'একতাবদ্ধভাবে বাঁচতে' শেখানোর পরিকল্পনা করলেন। তার পরিকল্পনা বাস্তবায়িত করার জন্য, তিনি একদিন তার ছেলেদের ডেকে বললেন, "আমি আমার শেষ পরামর্শ দেওয়ার জন্য আপনাকে ডেকেছি।

বেশিদিন বাঁচবো না। কিন্তু তোমাদের নিজেদের মধ্যে ঝগড়া করতে দেখে আমার খুব খারাপ লাগছে।" তিনি তার বড় ছেলেকে কিছু লাঠি আনতে বললেন। ছেলেটি কিছু লাঠি নিয়ে এল। বৃদ্ধ তাকে লাঠিগুলো একত্রে বেঁধে রাখতে বললেন। সে সেগুলো একটি বান্ডিলে বেঁধে দিল। লোকটি তাকে বান্ডিলটি ভাঙার নির্দেশ দেয়, সে চেষ্টা করেও ভাঙতে পারেনি।

বৃদ্ধ লোকটি তার ছেলেদের বান্ডিলটি ভাঙতে বলল এবং তারা একে একে চেষ্টা করে। তারা তাদের সর্বোচ্চ চেষ্টা করেছে। কিন্তু তাদের কোনোটাই সফল হয়নি। তারপর বৃদ্ধ ছেলেদের বান্ডিলটি খুলতে বললেন। যখন তারা তা করল, তখন তিনি তাদের আলাদাভাবে লাঠি ভাঙতে বললেন।

একের পর এক লাঠি ভেঙ্গে দিল খুব সহজেই। বৃদ্ধ মাথা উঁচু করে বললেন, "বৎসরা! এর থেকে শিক্ষা নাও। লাঠির বান্ডিল একসঙ্গে বাঁধলে তোমরা ভাঙতে পারোনি। কিন্তু আলাদা করে ভাঙা তোমাদের পক্ষে কঠিন ছিল না।

লাঠির মত ঐক্যবদ্ধ থাকলে আর ঝগড়া না করলে কেউ তোমার ক্ষতি করতে পারবে না। অন্যদিকে, যদি আপনি নিজেদের মধ্যে ঝগড়া করেন, তাহলে আপনি শক্তি হারাবেন এবং আপনার শত্রুরা সহজেই আপনার ক্ষতি করবে।

তাই শান্তিতে থাকো।" পুত্ররা বিষয়টি বুঝতে পেরে তাদের পিতার পরামর্শ অনুসরণ করার প্রতিশ্রুতি দিল। এতে পিতা খুব খুশি হলেন এবং তাদের সাফল্যের জন্য আল্লাহর কাছে প্রার্থনা করলেন।

আর্টিকেলের শেষকথাঃ unity is strength story in 200 words

আমরা এতক্ষন জেনে নিলাম unity is strength story farmer  টি। যদি তোমাদের আজকের এই unity is strength completing story  টি ভালো লাগে তাহলে ফেসবুক বন্ধুদের মাঝে শেয়ার করে দিতে পারো। আর এই রকম নিত্য নতুন পোস্ট পেতে আমাদের আরকে রায়হান ওয়েবসাইটের সাথে থাকো। unity is strength completing story, completing story unity is strength, story unity is strength, paragraph unity is strength, unity is strength completing story for class 9, unity is strength meaning in bengali, unity is strength completing story for class 7, unity is strength story for class 7, unity is strength story farmer, unity is strength completing story for class 6, completing story / unity is strength for class 7, unity is strength story in 200 words, the unity is strength story, unity is strength story class 9, unity is strength story class 7, unity is strength story for class 9, story writing unity is strength, completing story unity is strength for class 9, unity is strength paragraph, unity is strength story for class 10, unity is strength completing story for hsc, completing story unity is strength for hsc, unity is strength completing story class 9, completing story unity is strength for class 10, unity is strength story for class 6, unity is strength story for hsc, completing a story unity is strength, story unity is strength for class 9, unity is strength paragraph for class 6, unity is strength short story, completing story unity is strength for class 7, unity is strength story class 

Share this post:

0 Comments

Please read our Comment Policy before commenting. ??

Please do not enter any spam link in the comment box.

Notification