লেখালেখি করে মাসে ৬ হাজার টাকা ইনকাম

ফেসবুকে লিংক শেয়ার করে ১০০০ টাকা আয়

Androcles And The Lion Completing Story

আসসালামু আলাইকুম প্রিয় শিক্ষার্থী বন্ধুরা আজকে বিষয় হলো Androcles And The Lion Completing Story জেনে নিবো। তোমরা যদি Androcles And The Lion Completing Story টি ভালো ভাবে নিজের মনের মধ্যে গুছিয়ে নিতে চাও তাহলে অবশ্যই তোমাকে মনযোগ সহকারে পড়তে হবে। চলো শিক্ষার্থী বন্ধুরা আমরা জেনে নেই আজকের androcles and the lion story in bangla  টি।

Androcles And The Lion Completing Story
Androcles And The Lion Completing Story

Complete the following story following the cue.

Once there lived a young man named Androcles. He was caught by a slave! merchant who sold him to a rich man in another country................

Androcles And The Lion Completing Story

Once upon a time there lived a young man named Androcles. He was caught by a slave merchant who sold him to a rich man in another country. His master was very bad and inflicted heavy torture on him. Androcles was very home sick. 

One day he fled from his master's house and took shelter in a cave. In the evening a lion entered the cave. The lion seemed wounded as he was groaning. He came near the lion. He took the lion's paw in his hand and removed a big thorn from it. The lion was relieved of his pain. Androcles remained there for some time. 

After that he started for his home. On the way he was caught by the people of his master. The master ordered his people to throw him into the lion's cage. The hungry lion came rushing to Androcles but he at once bent low at the feet of Androcles. It was the same lion whom he had helped. The lion then broke the cage and ran away with Androcles on his back.

অর্থঃ এক সময় এন্ড্রোক্লিস নামে এক যুবক বাস করতেন। তিনি একজন ক্রীতদাস ব্যবসায়ীর হাতে ধরা পড়েন যিনি তাকে অন্য দেশের একজন ধনী ব্যক্তির কাছে বিক্রি করে দিয়েছিলেন। তার প্রভু খুবই খারাপ ছিলেন এবং তার উপর প্রচন্ড অত্যাচার চালাতেন। এন্ড্রোক্লেস খুব অসুস্থ ছিল।

একদিন সে তার মনিবের বাড়ি থেকে পালিয়ে একটি গুহায় আশ্রয় নেয়। সন্ধ্যায় একটি সিংহ গুহায় প্রবেশ করল। সিংহকে আহত মনে হচ্ছিল সে কাঁদছিল। সে সিংহের কাছে এল। সে সিংহের থাবাটা হাতে নিয়ে তার থেকে একটা বড় কাঁটা সরিয়ে দিল। সিংহ তার যন্ত্রণা থেকে মুক্তি পেল। এন্ড্রোক্লেস কিছু সময়ের জন্য সেখানে রইল।

এর পর সে তার বাড়ির উদ্দেশ্যে যাত্রা শুরু করে। পথে সে তার মনিবের লোকজনের হাতে ধরা পড়ে। গুরু তার লোকদের আদেশ করলেন তাকে সিংহের খাঁচায় ফেলে দিতে। ক্ষুধার্ত সিংহ ছুটে এন্ড্রোক্লিসের কাছে এলো কিন্তু সে সাথে সাথে এন্ড্রোক্লিসের পায়ের কাছে নিচু হয়ে গেল। এটি সেই সিংহ যাকে তিনি সাহায্য করেছিলেন। সিংহটি তখন খাঁচা ভেঙ্গে এন্ড্রোক্লেসকে পিঠে নিয়ে পালিয়ে যায়।

আর্টিকেলের শেষকথাঃ androcles and the lion story in bangla

আমরা এতক্ষন জেনে নিলাম Androcles And The Lion Completing Story  টি। যদি তোমাদের আজকের এই Androcles And The Lion Completing Story  টি ভালো লাগে তাহলে ফেসবুক বন্ধুদের মাঝে শেয়ার করে দিতে পারো। আর এই রকম নিত্য নতুন পোস্ট পেতে আমাদের আরকে রায়হান ওয়েবসাইটের সাথে থাকো। androcles and the lion rearrange, completing story androcles and the lion, androcles and the lion completing story, story of androcles and the lion, androcles and the lion story moral, androcles and the lion story in bangla, androcles and the lion story in english, story writing androcles and the lion, a story about androcles and the lion, moral of the story androcles and the lion, story androcles and the lion, androcles and the lion 1952, moral of androcles and the lion, androcles and the lion moral of the story, androcles and the lion story writing, the story of androcles and the lion, androcles and the lion moral, androcles and the lion short story, androcles and the lion story worksheet

Next Post Previous Post