লেখালেখি করে মাসে ৬ হাজার টাকা ইনকাম

ফেসবুকে লিংক শেয়ার করে ১০০০ টাকা আয়

Truthfulness of Abdul Qadir Jilani Completing Story For hsc Class 10

আসসালামু আলাইকুম প্রিয় শিক্ষার্থী বন্ধুরা আজকে বিষয় হলো Truthfulness of Abdul Qadir Jilani Completing Story For hsc Class 10 জেনে নিবো। তোমরা যদি Truthfulness of Abdul Qadir Jilani Completing Story For hsc Class 10 টি ভালো ভাবে নিজের মনের মধ্যে গুছিয়ে নিতে চাও তাহলে অবশ্যই তোমাকে মনযোগ সহকারে পড়তে হবে। চলো শিক্ষার্থী বন্ধুরা আমরা জেনে নেই আজকের Truthfulness of Abdul Qadir Jilani Completing Story For hsc Class 10  টি।

Truthfulness of Abdul Qadir Jilani Completing Story For hsc Class 10
Truthfulness of Abdul Qadir Jilani Completing Story For hsc Class 10

Complete the story with the following clue.

In his boyhood Hazrat Abdul Quadir Zilani (R.) was going to Baghdad for education. On the eve of  his departure from home, his mother said to him. "My son, never tell a lie and don't get frightened in danger". Baghdad was far away from his home. He began his journey in the company of a band of merchants. The way was infested with robbers and after five days............

Truthfulness of Abdul Qadir Jilani Completing Story

In his boyhood Hazrat Abdul Quadir Zilani (R.) was going to Baghdad for education. On the eve of  his departure from home, his mother said to him. "My son, never tell a lie and don't get frightened in danger". Baghdad was far away from his home. 

He began his journey in the company of a band of merchants. The way was infested with robbers and after five days a! gang of robbers fell upon the travellers. One of the robbers caught hold of the boy. The gang! leader saw it and said,: Let the boy go. 

He has nothing with him.” At this the boy said," No, you are wrong, I have forty gold coins sewed in my sleeves.” The leader asked him why he told them about his money. The boy said in reply that at the time of h forbade him to tell a lie. He could not disobey his mother. 

Hearing this a change came into the gang leader. They gave up robbery. They began to lead good and honest life.

অর্থঃ বাল্যকালে হযরত আব্দুল কাদির জিলানী (রঃ) শিক্ষার জন্য বাগদাদে যাচ্ছিলেন। বাড়ি থেকে বের হওয়ার প্রাক্কালে তার মা তাকে ড. "বৎস, কখনো মিথ্যা বলবেন না এবং বিপদে ভয় পাবেন না"। বাগদাদ ছিল তার বাড়ি থেকে অনেক দূরে।

তিনি ব্যবসায়ীদের একটি ব্যান্ডের সাথে তার যাত্রা শুরু করেছিলেন। পথে ডাকাতের কবলে পড়ে পাঁচ দিন পর ক! ডাকাত দল যাত্রীদের উপর পতিত হয়। একজন ডাকাত ছেলেটিকে ধরে ফেলে। অপরাধী দল! নেতা দেখে বললেন, ছেলেটাকে যেতে দাও।

তার সাথে কিছুই নেই।” তখন ছেলেটি বলল, না, তুমি ভুল বলছ, আমার হাতাতে চল্লিশটি স্বর্ণমুদ্রা সেলাই করা আছে। নেতা তাকে জিজ্ঞাসা করলেন কেন তিনি তাদের টাকার কথা বললেন।উত্তরে ছেলেটি বলল, জ-এর সময় তাকে মিথ্যা বলতে নিষেধ করেছিল।সে তার মায়ের কথা অমান্য করতে পারেনি।

এ কথা শুনে দলের নেতার মধ্যে পরিবর্তন আসে। তারা ডাকাতি ছেড়ে দিয়েছে। তারা সৎ ও সৎ জীবনযাপন করতে থাকে।

আর্টিকেলের শেষকথাঃ Truthfulness of Abdul Qadir Jilani Completing Story For hsc Class 10

আমরা এতক্ষন জেনে নিলাম Truthfulness of Abdul Qadir Jilani Completing Story For hsc Class 10  টি। যদি তোমাদের আজকের এই Truthfulness of Abdul Qadir Jilani Completing Story For hsc Class 10  টি ভালো লাগে তাহলে ফেসবুক বন্ধুদের মাঝে শেয়ার করে দিতে পারো। আর এই রকম নিত্য নতুন পোস্ট পেতে আমাদের আরকে রায়হান ওয়েবসাইটের সাথে থাকো।

Next Post Previous Post