লেখালেখি করে মাসে ৬ হাজার টাকা ইনকাম

ফেসবুকে লিংক শেয়ার করে ১০০০ টাকা আয়

Importance Of Reading Newspaper Paragraph For Class 6, 7, 8, 9, 10

Assalamu Alaikum Dear Students. Today's Topic is importance of reading newspaper paragraph for class 9. If you want to get importance of reading newspaper paragraph for class 6 Well in Your Mind Then You Must Read Carefully. Let's know Today's Topic importance of reading newspaper paragraph for class 8.

Importance Of Reading Newspaper Paragraph
Importance Of Reading Newspaper Paragraph

Importance Of Reading Newspaper Paragraph

(a) What role does a newspaper play? 

(b) Why is reading newspaper important? 

(c) What does a newspaper do to the common means? 

(d) Why do the merchant read the newspaper? 

(e) What is the demerits of a newpaper?

 Importance Of Reading Newspaper Paragraph

Man is naturally curious to know about various events of the world. The newspaper is the best medium to satisfy this curiosity. It is a paper that carries news to us. It tells us what is happening at home and abroad. It is the storehouse of knowledge and information. 

A newspaper is the supplier of all sorts of news and views. Merchants read the paper to know market conditions. Sportsmen amuse themselves with sports-news. A professor or a teacher gathers news and views on literary topics, Statesmen keep themselves informed of the diplomacy of the world. Newspapers have also corners for children and women. 

Students read newspaper to supplement the education that they receive at schools and colleges. It is our good companion in our solitary hours or in a railway compartment. It brings sleep on the wakeful eyes of the sick. A Newspaper is the powerful instrument of publicity. Railway timings, government notifications, laws and bills and projects are given publicity through newspaper. 

A newspaper serves the nation. It helps the growth of public opinion and voices public grievances. A newspaper helps the government in various ways. But the newspaper is not an unmixed blessing. A newspaper, guided by passions and prejudices, does a lot of mischief. 

However, newspaper has made the world- smaller and helps one nation to understand the other. Thus it champions the cause of equality, liberty and fraternity.

অর্থঃ মানুষ স্বভাবতই পৃথিবীর বিভিন্ন ঘটনা সম্পর্কে জানতে আগ্রহী। এই কৌতূহল মেটানোর জন্য সংবাদপত্রই সবচেয়ে ভালো মাধ্যম। এটি একটি কাগজ যা আমাদের কাছে খবর বহন করে। এটা আমাদের বলে যে দেশে এবং বিদেশে কি ঘটছে। এটি জ্ঞান ও তথ্যের ভাণ্ডার।

সংবাদপত্র সব ধরনের খবর এবং মতামত সরবরাহকারী। বাজারের অবস্থা জানতে ব্যবসায়ীরা কাগজ পড়ে। ক্রীড়াবিদরা খেলাধুলার খবর নিয়ে মজা করে। একজন অধ্যাপক বা একজন শিক্ষক সাহিত্যের বিষয়ে সংবাদ এবং মতামত সংগ্রহ করেন, রাষ্ট্রনায়করা বিশ্বের কূটনীতি সম্পর্কে নিজেদের অবহিত রাখেন। শিশু ও মহিলাদের জন্য সংবাদপত্রের কর্নারও রয়েছে।

শিক্ষার্থীরা স্কুল ও কলেজে যে শিক্ষা গ্রহণ করে তার পরিপূরক হিসেবে সংবাদপত্র পড়ে। আমাদের নির্জন সময়ে বা রেলের বগিতে এটি আমাদের ভাল সঙ্গী। এটা অসুস্থদের জেগে ওঠা চোখে ঘুম এনে দেয়। একটি সংবাদপত্র প্রচারের শক্তিশালী হাতিয়ার। রেলওয়ের সময়, সরকারি বিজ্ঞপ্তি, আইন ও বিল এবং প্রকল্প সংবাদপত্রের মাধ্যমে প্রচার করা হয়।

সংবাদপত্র জাতির সেবা করে। এটি জনমতের বৃদ্ধিতে সাহায্য করে এবং জনসাধারণের অভিযোগের কণ্ঠস্বর। একটি সংবাদপত্র সরকারকে বিভিন্নভাবে সাহায্য করে। কিন্তু সংবাদপত্র কোন মিশ্র আশীর্বাদ নয়। একটি সংবাদপত্র, আবেগ এবং কুসংস্কার দ্বারা পরিচালিত, অনেক দুষ্টুমি করে।

যাইহোক, সংবাদপত্র বিশ্বকে ছোট করেছে এবং এক জাতিকে অন্য জাতিকে বুঝতে সাহায্য করে। এইভাবে এটি সমতা, স্বাধীনতা এবং ভ্রাতৃত্বের কারণকে চ্যাম্পিয়ন করে।

Importance Of Reading Newspaper Paragraph

Newspaper reading is a good habit. In the morning we eagerly wait for a newspaper. We can not have our breakfast without a newspaper of the day. We cannot do a single day without newspaper. It is a part and parcel in our day to day life. Newspaper is of great use to us. It serves the purpose of people of different sections. It acquaints us with the whole world. We get all sorts of information in the newspapers. Through newspapers we come to know what is going on in the world around us. By reading newspaper we know about politics, economics, culture, literature, games and sports of the whole world. Newspaper reading makes a man conscious. It bears the sign of good taste and wisdom. By reading newspaper a man can keep pace with time (TICS STICI A NICU DOIGO ). So the uses of newspaper reading can not be described in words.

অর্থঃ সংবাদপত্র পড়া একটি ভালো অভ্যাস। সকালে আমরা অধীর আগ্রহে একটি খবরের কাগজের জন্য অপেক্ষা করি। আমরা দিনের একটি সংবাদপত্র ছাড়া আমাদের সকালের নাস্তা করতে পারি না। সংবাদপত্র ছাড়া আমরা একদিনও চলতে পারি না। এটা আমাদের দৈনন্দিন জীবনের একটি অংশ এবং পার্সেল. সংবাদপত্র আমাদের অনেক কাজে লাগে। এটি বিভিন্ন শ্রেণীর মানুষের উদ্দেশ্য পরিবেশন করে। এটি আমাদের সমগ্র বিশ্বের সাথে পরিচিত করে। আমরা সংবাদপত্রে সব ধরণের তথ্য পাই। সংবাদপত্রের মাধ্যমে আমরা জানতে পারি আমাদের চারপাশের বিশ্বে কী ঘটছে। সংবাদপত্র পড়ে আমরা সারা বিশ্বের রাজনীতি, অর্থনীতি, সংস্কৃতি, সাহিত্য, খেলাধুলা সম্পর্কে জানতে পারি। সংবাদপত্র পড়া একজন মানুষকে সচেতন করে তোলে। এটি ভাল স্বাদ এবং প্রজ্ঞার চিহ্ন বহন করে। সংবাদপত্র পড়ে একজন মানুষ সময়ের সাথে তাল মিলিয়ে চলতে পারে । তাই সংবাদপত্র পড়ার ব্যবহার ভাষায় বর্ণনা করা যাবে না।

Importance Of Reading Newspaper Paragraph

The importance of reading newspapers has been observed since the dawn of its history and its importance cannot be described in words. Generally, newspaper is historically known for offering a wide collection of information and knowledge. I am habituated to reading newspapers. I think it is necessary to read newspapers regularly because, by reading newspapers we can know various kinds of news of the current world. Generally, I read daily newspapers. I read both Bangla and English newspapers. Reading newspapers enriches one's knowledge. A newspaper is called the storehouse of knowledge. It contains the news of the happenings all over the world. A newspaper publishes the news of various aspects of life. It focuses on politics, economics, business, sports, culture, literature, natural disasters, accidents, etc. So, importance of reading newspaper beggars description. A political leader can know the news of world politics, an economist and businessman can know the news of world economy and business respectively. A student can also be benefited from a newspaper. There are pages on education from which students can learn many things. By going through the editorial column, the reader can know about the analytic explanation of a thing or a matter. Religion and religious analysis are also found in a newspaper. Similarly, any other person can find his favourite news and information in newspapers.People become conscious of their respective sectors by reading newspapers. In fact, newspaper reading can widen the mental horizon of an individual and it develops our ideas, broadens our outlook, enriches our thoughts, removes our narrowness, and purifies our philosophy. For all these reasons, everyone should read newspapers regularly.

অর্থঃ ইতিহাসের সূচনাকাল থেকেই সংবাদপত্র পড়ার গুরুত্ব পরিলক্ষিত হয় এবং এর গুরুত্ব ভাষায় বর্ণনা করা যায় না। সাধারণত, সংবাদপত্র ঐতিহাসিকভাবে তথ্য ও জ্ঞানের বিস্তৃত সংগ্রহের জন্য পরিচিত। আমি খবরের কাগজ পড়তে অভ্যস্ত। আমি মনে করি নিয়মিত সংবাদপত্র পড়া প্রয়োজন কারণ সংবাদপত্র পড়ে আমরা বর্তমান বিশ্বের বিভিন্ন ধরনের খবর জানতে পারি। সাধারণত, আমি দৈনিক পত্রিকা পড়ি। আমি বাংলা ও ইংরেজি দুটো পত্রিকাই পড়ি। সংবাদপত্র পড়া একজনের জ্ঞান সমৃদ্ধ করে। সংবাদপত্রকে বলা হয় জ্ঞানের ভান্ডার। এতে সারা বিশ্বের ঘটনাপ্রবাহের খবর রয়েছে। একটি সংবাদপত্র জীবনের বিভিন্ন দিকের খবর প্রকাশ করে। এটি রাজনীতি, অর্থনীতি, ব্যবসা, খেলাধুলা, সংস্কৃতি, সাহিত্য, প্রাকৃতিক দুর্যোগ, দুর্ঘটনা ইত্যাদির উপর আলোকপাত করে তাই সংবাদপত্রের ভিক্ষুকদের বর্ণনা পড়ার গুরুত্ব। একজন রাজনৈতিক নেতা বিশ্ব রাজনীতির খবর জানতে পারেন, একজন অর্থনীতিবিদ এবং ব্যবসায়ী যথাক্রমে বিশ্ব অর্থনীতি ও ব্যবসার খবর জানতে পারেন। একজন শিক্ষার্থীও একটি সংবাদপত্র থেকে উপকৃত হতে পারে। শিক্ষা বিষয়ক পৃষ্ঠা রয়েছে যেখান থেকে শিক্ষার্থীরা অনেক কিছু শিখতে পারে। সম্পাদকীয় কলামে গিয়ে পাঠক একটি বিষয় বা বিষয়ের বিশ্লেষণাত্মক ব্যাখ্যা সম্পর্কে জানতে পারেন। একটি পত্রিকায় ধর্ম ও ধর্মীয় বিশ্লেষণও পাওয়া যায়। একইভাবে, অন্য যে কোনও ব্যক্তি তার পছন্দের খবর এবং তথ্য সংবাদপত্রে খুঁজে পেতে পারেন। সংবাদপত্র পড়ে লোকেরা তাদের নিজ নিজ সেক্টর সম্পর্কে সচেতন হয়। প্রকৃতপক্ষে, সংবাদপত্র পড়া একজন ব্যক্তির মানসিক দিগন্তকে প্রশস্ত করতে পারে এবং এটি আমাদের ধারণার বিকাশ ঘটায়, আমাদের দৃষ্টিভঙ্গি প্রসারিত করে, আমাদের চিন্তাভাবনাকে সমৃদ্ধ করে, আমাদের সংকীর্ণতা দূর করে এবং আমাদের দর্শনকে শুদ্ধ করে। এই সমস্ত কারণে, প্রত্যেকেরই নিয়মিত সংবাদপত্র পড়া উচিত।

The End Of The Article: importance of reading newspaper paragraph for class 10

We Have Learned So Far importance of reading newspaper paragraph for class 10. If You Like Today's importance of reading newspaper paragraph for class 9, You Can Share it With Your Facebook Friends. And Stay With Our RK Raihan Website To Get Daily New Posts Like This. importance of reading newspaper paragraph for class 9, the importance of reading newspaper paragraph, importance of reading newspaper paragraph for class 6, importance of reading newspaper paragraph for class 8, importance of reading newspaper paragraph for class 10

Next Post Previous Post