business loans, commercial loan, auto insurance quotes, motorcycle lawyer

Valentina Tereshkova Summary For hsc

Assalamu Alaikum Dear Students. Today's Topic is Valentina Tereshkova Summary For hsc. If you want to get Valentina Tereshkova Summary For hsc Well in Your Mind Then You Must Read Carefully. Let's know Today's Topic Valentina Tereshkova Summary For hsc.

Valentina Tereshkova Summary
Valentina Tereshkova Summary 

Valentina Tereshkova Summary For hsc

Valentina Tereshkova was born in the village Maslennikovo, Tutayevsky District, in Central Russia. Tereshkova's father was a tractor driver and her mother worked in a textile plant. Tereshkova began school in 1945 at the age of eight, but left school in 1953 and continued her education through distancelearning. She became interested in parachuting from a young age, and trained in skydiving at the local Aeroclub, making her. At that time she was employed as a textile worker in a local factory. It was her expertise in skydiving that led to her selection as a cosmonaut. After the flight of Yuri Gagarin (the first human being to travel to outer space in 1961), the Soviet Union decided to send a woman in space. On 16 February 1962,"proletaria” Valentina Tereshkova was selected for this project from among more than four hundred applicants. Tereshkova had to undergo a series of training that included weightless flights, isolation tests, centrifuge tests, rocket theory, spacecraft engineering, 120 parachute jumps and pilot training in  jet fighters.

Summary: Valentina Tereshkova was a Russian cosmonaut. She belonged to a working class family. She completed her study through distance learning. She was interested in parachuting and had training in skydiving. She was selected as a cosmonaut by her expertise in skydiving. She was selected to be sent in space by the Soviet Union. For this, she had to take a series of training to be prepared for the launch.

অনুবাদঃ ভ্যালেন্টিনা তেরেশকোভা জন্মগ্রহণ করেছিলেন মধ্য রাশিয়ার টুটায়েভস্কি জেলার মাসলেনিকোভোতে গ্রামে। টেরেশকোভার বাবা ছিলেন একজন ট্র্যাক্টর চালক এবং তাঁর মা একটি টেক্সটাইল প্লান্টে কাজ করেছিলেন। টেরেশকোভা ১৯৪45 সালে আট বছর বয়সে স্কুল শুরু করেছিলেন, তবে ১৯৫৩ সালে স্কুল ছেড়ে চলে যান এবং দূরত্বের মাধ্যমে তাঁর পড়াশোনা চালিয়ে যান। তিনি অল্প বয়স থেকেই প্যারাসুটিংয়ে আগ্রহী হয়েছিলেন এবং স্থানীয় অ্যারোক্লাবে স্কাইডাইভিংয়ের প্রশিক্ষণ দিয়েছিলেন, তাকে তৈরি করেছিলেন। সেই সময় তিনি একটি স্থানীয় কারখানায় টেক্সটাইল কর্মী হিসাবে নিযুক্ত ছিলেন। এটি স্কাইডাইভিংয়ে তার দক্ষতা ছিল যা একটি মহাকাশচারী হিসাবে তার নির্বাচনের দিকে পরিচালিত করেছিল। ইউরি গাগারিনের উড়ানের পরে (১৯61১ সালে আউটার স্পেসে ভ্রমণকারী প্রথম মানুষ), সোভিয়েত ইউনিয়ন একটি মহিলাকে মহাকাশে পাঠানোর সিদ্ধান্ত নিয়েছিল। ১৯ February২ সালের ১ February ফেব্রুয়ারি, "সর্বজনীন" ভ্যালেন্টিনা তেরেশকোভা এই প্রকল্পের জন্য চার শতাধিক আবেদনকারীর মধ্যে থেকে নির্বাচিত হয়েছিল। টেরেশকোভাকে একাধিক প্রশিক্ষণ নিতে হয়েছিল যার মধ্যে ওজনহীন বিমান, বিচ্ছিন্নতা পরীক্ষা, সেন্ট্রিফিউজ টেস্টস, রকেট থিওরি, স্পেসক্রাফ্ট ইঞ্জিনিয়ারিং, 120 পরাশয় অন্তর্ভুক্ত ছিল জেট যোদ্ধাদের জাম্প এবং পাইলট প্রশিক্ষণ।

সংক্ষিপ্তসার: ভ্যালেন্টিনা তেরেশকোভা ছিলেন একজন রাশিয়ান মহাকাশচারী। তিনি একটি শ্রমিক শ্রেণির পরিবারের অন্তর্ভুক্ত। তিনি দূরত্ব শেখার মাধ্যমে তার অধ্যয়ন শেষ করেছেন। তিনি প্যারাসুটিংয়ে আগ্রহী ছিলেন এবং স্কাইডাইভিংয়ে প্রশিক্ষণ নিয়েছিলেন। স্কাইডাইভিংয়ে দক্ষতার দ্বারা তিনি মহাকাশচারী হিসাবে নির্বাচিত হয়েছিলেন। সোভিয়েত ইউনিয়ন তাকে মহাকাশে পাঠানোর জন্য নির্বাচিত হয়েছিল। এর জন্য, লঞ্চের জন্য প্রস্তুত হওয়ার জন্য তাকে একাধিক প্রশিক্ষণ নিতে হয়েছিল।

The End Of The Article: Valentina Tereshkova Summary For hsc

We Have Learned So Far Valentina Tereshkova Summary For hsc. If You Like Today's Valentina Tereshkova Summary For hsc, You Can Share it With Your Facebook Friends. And Stay With Our RK Raihan Website To Get Daily New Posts Like This.

Next Post Previous Post
No Comment
Add Comment
comment url