business loans, commercial loan, auto insurance quotes, motorcycle lawyer

A Memorable Day in My Life Essay 150, 200, 250 words

Assalamu Alaikum Dear Students. Today's Topic is a memorable day in my life essay 150 words. If you want to get a memorable day in my life essay for class 10 Well in Your Mind Then You Must Read Carefully. Let's know Today's Topic a memorable day in my life composition for class 7.

A Memorable Day in My Life Essay
A Memorable Day in My Life Essay 

A Memorable Day in My Life Essay

As I first faced this question-to say about my happiest day -I was frankly puzzled because childhood I have passed through a procession of memorable days, all important for reccl such a way that I *could not for a time decide as to which of them are to be left out in my as I am to choose only one and no more. I recollect with joy the day on which I passed village school. It was a day of great felicitation for me. I was equally happy on the day wl being led by father to get myself admitted into the best High School of the neighbouring t.c so happy at the very prospect of such a change from the village to the town that for t preceding night I could not sleep out of excitement. Then again, how happy I felt whi annual prize dist, ibution ceremony of my High School I was called upon thrice to receive three first prizes and when every time I was to shake hands with the president in presence of my father. But. superseding them all, rises the day on which I received the news of having passed S S C Examination.  

None-the-less that day is yet preserved in my memory as the happiest day of my life. There are reasons for thinking so and reasons of a particular nature and peculiar to me alone. 

I was a fairly meritorious student and all hoped that I would get an easy passage with a comfortable first division. But I was very weak in Geography- a cross for which I was always dreading a failure. My chance was lying in the standard of the question paper. But the paper that year was exceptionally stiff. So I answered some questions but could riot feel sure whether I would secure the pass marks. When the result was out, I feared to come myself to know my fate and asked a friend. who was coming from a neighbouring village, to ascertain my result and intimate me. I gave him my roll and my name was known to him. lie made a mistake in looking for 429 instead of 219 as he lost slip which I gave him. It was found that the roll he looked for had got plucked and he communicated to me accordingly. I readily believed the information and broke it to my parents and others at home. I do not like to describe at length the tide of Teproach that was let loose on me. I was the most wretched creature on earth. When the tirade was over, all my faults and follies, real or imaginary, being discussed in detail, my mother feebly proposed that I should try another chance to which others reluctantly agreed.

Next day I went to the school straight and met the Headmaster. As I proposed, with my eyes cast down, that I had gone to get myself admitted again, he looked at me with astonished eyes. Then he asked me : "What do you mean?" As I repeated my former proposal, he burst into a laughter and asked : Have you gone off your head? flow can a passed student appear again?" Then he summoned the result register and showed me that I had .passed in the second division. What a thrill of joy ran through my whole body! 

That moment-the moment I was on the road-I will never forget in life. Everything around seemed jolly and cheerful. When I reached home and held my mother in a wild embrace, she was literally perplexed. When I told her that I had not failed at all but had passed, her face beamed with joy. The news spread like wild fire throughout our big family and a radical change took place in the whole atrwsphere. All who condemned me, now came forward and blessed me and spoke highly of me. Considered In !he background narrated above, how can I think of any other day happier than that? What can ever be more delectable than to have a dead man coming back to life? 

অনুবাদঃ আমি প্রথম এই প্রশ্নের মুখোমুখি হয়েছিলাম - আমার সবচেয়ে আনন্দের দিন সম্পর্কে বলতে - আমি স্পষ্টতই বিভ্রান্ত ছিলাম কারণ শৈশব আমি একটি স্মরণীয় দিনগুলির মিছিলের মধ্য দিয়ে পার করেছি, যা এমনভাবে স্মরণ করার জন্য গুরুত্বপূর্ণ যে আমি *একবার সিদ্ধান্ত নিতে পারিনি যে কোনটি সেগুলি আমার মধ্যে ছেড়ে দেওয়া হবে কারণ আমি কেবল একটি বেছে নিতে চাই এবং আর নয়। আমি আনন্দের সাথে সেই দিনের কথা মনে করি যেদিন আমি গ্রামের স্কুলে পাশ করি। এটা আমার জন্য একটি মহান অভিনন্দন একটি দিন ছিল. যেদিন বাবার নেতৃত্বে পাশের টি.সি.-এর সেরা হাইস্কুলে ভর্তি হতে পেরেছিলাম সেদিনও আমি সমান খুশি ছিলাম গ্রাম থেকে শহরে এমন পরিবর্তনের সম্ভাবনায় এতটাই খুশি যে আগের রাতে আমি ঘুমাতে পারিনি। উত্তেজনা থেকে তারপর আবার, আমার উচ্চ বিদ্যালয়ের বার্ষিক পুরষ্কার ডিসল্ট, ইব্যুশন অনুষ্ঠানে আমাকে তিনটি প্রথম পুরস্কার পাওয়ার জন্য তিনবার ডাকা হয়েছিল এবং প্রতিবার যখন আমার বাবার উপস্থিতিতে রাষ্ট্রপতির সাথে করমর্দন করতে হয়েছিল তখন আমি কতটা খুশি হয়েছিলাম। কিন্তু. তাদের সকলকে ছাড়িয়ে, যেদিন আমি এস এস সি পরীক্ষায় উত্তীর্ণ হওয়ার খবর পেয়েছিলাম সেদিন উঠেছিল।

সেই দিনটি এখনও আমার জীবনের সবচেয়ে আনন্দের দিন হিসাবে আমার স্মৃতিতে সংরক্ষিত নেই। এমনটি ভাবার কারণ এবং একটি বিশেষ প্রকৃতির কারণ এবং আমার একাই অদ্ভুত।

আমি একজন মোটামুটি মেধাবী ছাত্র ছিলাম এবং সবাই আশা করেছিল যে আমি একটি আরামদায়ক প্রথম বিভাগে একটি সহজ পাস পাব। কিন্তু আমি ভূগোলে খুবই দুর্বল ছিলাম- এমন একটি ক্রস যার জন্য আমি সবসময় ব্যর্থতার ভয়ে ছিলাম। আমার সুযোগ প্রশ্নপত্রের স্ট্যান্ডার্ডে পড়ে ছিল। কিন্তু সেই বছরের কাগজটি ছিল ব্যতিক্রমী কঠোর। তাই আমি কিছু প্রশ্নের উত্তর দিয়েছি কিন্তু আমি পাস নম্বর নিশ্চিত করতে পারব কিনা তা নিশ্চিত বোধ করতে পারি। রেজাল্ট বের হলে আমি নিজেই নিজের ভাগ্য জানতে আসতে ভয় পেয়ে এক বন্ধুকে জিজ্ঞেস করলাম। যিনি পার্শ্ববর্তী গ্রাম থেকে আসছিলেন, আমার ফলাফল নিশ্চিত করতে এবং আমাকে অন্তরঙ্গ করতে। আমি তাকে আমার রোল দিয়েছিলাম এবং আমার নাম তার কাছে পরিচিত ছিল। মিথ্যা 219 এর পরিবর্তে 429 খুঁজতে ভুল করেছে কারণ সে স্লিপ হারিয়েছে যা আমি তাকে দিয়েছিলাম। এটি পাওয়া গেছে যে তিনি যে রোলটি খুঁজছিলেন তা ছিঁড়ে ফেলা হয়েছে এবং তিনি সেই অনুযায়ী আমার সাথে যোগাযোগ করেছিলেন। আমি সহজেই তথ্যটি বিশ্বাস করেছিলাম এবং আমার বাবা-মা এবং বাড়ির অন্যদের কাছে তা জানিয়েছিলাম। আমি টেপ্রোচের জোয়ারের বর্ণনা দিতে পছন্দ করি না যা আমাকে ছেড়ে দেওয়া হয়েছিল। আমি ছিলাম পৃথিবীর সবচেয়ে নিকৃষ্ট প্রাণী। যখন তির্য্যাড শেষ হয়ে গেল, আমার সমস্ত দোষ এবং মূর্খতা, বাস্তব বা কাল্পনিক, বিশদভাবে আলোচনা করা হচ্ছে, আমার মা দুর্বলভাবে প্রস্তাব করেছিলেন যে আমাকে আরেকটি সুযোগ চেষ্টা করা উচিত যা অন্যরা অনিচ্ছায় সম্মত হয়েছিল।

পরের দিন আমি সোজা স্কুলে গিয়ে প্রধান শিক্ষকের সাথে দেখা করলাম। আমি যখন চোখ নিচু করে প্রস্তাব দিলাম যে, আমি আবার ভর্তি হতে গিয়েছিলাম, সে অবাক চোখে আমার দিকে তাকাল। তারপর তিনি আমাকে জিজ্ঞাসা করলেন: "আপনি কি বলতে চাইছেন?" আমি আমার পূর্বের প্রস্তাবের পুনরাবৃত্তি করতেই তিনি হেসে ফেললেন এবং জিজ্ঞেস করলেন: তোমার কি মাথা থেকে চলে গেছে? প্রবাহিত একজন পাশ করা ছাত্র কি আবার উপস্থিত হতে পারে?" তারপর তিনি ফলাফলের খাতা তলব করে আমাকে দেখালেন যে আমি দ্বিতীয় বিভাগে পাশ করেছি। আমার সারা শরীরে কী আনন্দের রোমাঞ্চ বয়ে গেল!

সেই মুহূর্ত-যে মুহূর্তটি আমি পথে ছিলাম-জীবনে ভুলব না। চারপাশের সবকিছু আনন্দময় এবং প্রফুল্ল মনে হচ্ছিল। আমি যখন বাড়িতে পৌঁছে আমার মাকে বুনো আলিঙ্গনে জড়িয়ে ধরলাম, তখন তিনি আক্ষরিক অর্থেই হতবাক হয়ে গেলেন। আমি যখন তাকে বললাম যে আমি মোটেও ফেল করিনি কিন্তু পাস করেছি, তখন তার মুখ আনন্দে ভেসে উঠল। খবরটি দাবানলের মতো ছড়িয়ে পড়ে আমাদের বড় পরিবারে এবং পুরো অ্যাট্রসফিয়ারে আমূল পরিবর্তন ঘটে। যারা আমাকে নিন্দা করেছে তারা সবাই এগিয়ে এসে আমাকে আশীর্বাদ করেছে এবং আমার সম্পর্কে উচ্চবাচ্য করেছে। উপরে বর্ণিত পটভূমিতে বিবেচনা করা হয়েছে, আমি কীভাবে এর চেয়ে আনন্দের অন্য কোনও দিন ভাবতে পারি? একজন মৃত মানুষ জীবিত হয়ে ফিরে আসার চেয়ে আনন্দদায়ক আর কী হতে পারে?

The End Of The Article: a memorable day in my life composition for class 10

We Have Learned So Far a memorable day in my life essay 150 words. If You Like Today's a memorable day in my life essay for class 10, You Can Share it With Your Facebook Friends. And Stay With Our RK Raihan Website To Get Daily New Posts Like This. a memorable day in my life composition, a memorable day in my life composition for class 7, a memorable day in my life composition for class 10, a memorable day in my life essay in bengali, a memorable day in my life essay 150 words, a memorable day in my life essay for class 10, a memorable day in my life essay for class 7, a memorable day in my life essay 250 words, a memorable day in my life essay for class 6, A Memorable Day in My Life essay 200 words

Next Post Previous Post
No Comment
Add Comment
comment url