business loans, commercial loan, auto insurance quotes, motorcycle lawyer

Annual Sports Day Composition

Assalamu Alaikum Dear Students. Today's Topic is Annual Sports Day Composition. If you want to get Annual Sports Day Composition Well in Your Mind Then You Must Read Carefully. Let's know Today's Topic Annual Sports Day Composition.

Annual Sports Day Composition
Annual Sports Day Composition

Annual Sports Day Composition

Sports are a part of education. Hence importance needs no explanation. Our college is a reputed Oat in Dhaka city. Our college arranges sports every year which include both indoor and outdoor games. The annual sports are part of the co-curricular activities of our college. . 

Generally the annual sports of our college are held in winter season, which falls in November or Dezember. The sports programme is an occasion of joy and excitement for the students of the college. Students from every class and sections participate in the various events of the sports.The progamme is a memorable and ehjoyable events for the students. 

The annual sports of our college are held in the first week of every December. Last December, the annual sports of our college were held in our college campus and in the college playground. The sports had two phases-indoor games and outdoor games. Indoor games were held in the college campus and the outdoor games were held in our playground. Students attended both the phases. 

A central committee was formed to conduct and supervise the events. The whole programme lasted for three days. On the first day, the programme was inaugurated by the principal at 9 am. in the morning. The principal started the programme by flying a colourful hosts of balloons with spectators clapping their hands. Then indoor games began. Students of various departments and classes took part in groups in various events. The events of the indoor games were carom board, table tennis. chess. etc. And the events of.the outdoor games were high jump. long jump, sprint events, disc throwing, cricket etc. The indoor games were held for two days. and the last day was for outdoor games. Students joined the events very enthusiastically. 

The programme was conducted and supervised by our teachers. While a game or event was going on, other students standing around the players or competitors encouraged them by shouting and clapping. The whole campus wore a festive and sportive look on the occasion. 

After the end of the events, the names of winners and runners up were announced. Each winner was awarded a prize and certificate. The principal handed over prizes among the winners. Each recessing of the prizes followed a huge roar and hand clapping. 

I took part in some events. But I won only in three events. I became champion in chess in my group. won first prize from my section in 100 metre sprint and became runners up in long jump from my group. So I received three prizes. Some students also took snaps of the events. 

The annual sports of our college ended peacefully and joyfully. The sports gave us a great relief and joy. It was a break from the monotony and rigid routine of class and exams. The sports are occasion of entertainment, refreshment and developing our co-curricular skills. We enjoyed the programme very much. 

অনুবাদঃ খেলাধুলা শিক্ষার একটি অংশ। তাই গুরুত্বের কোন ব্যাখ্যার প্রয়োজন নেই। আমাদের কলেজ ঢাকা শহরের একটি নামকরা ওট। আমাদের কলেজ প্রতি বছর খেলাধুলার ব্যবস্থা করে যার মধ্যে ইনডোর এবং আউটডোর উভয় গেমই অন্তর্ভুক্ত থাকে। বার্ষিক খেলাধুলা আমাদের কলেজের সহপাঠ্যক্রমিক কার্যক্রমের অংশ। .

সাধারণত আমাদের কলেজের বার্ষিক খেলাধুলা শীত মৌসুমে অনুষ্ঠিত হয়, যা নভেম্বর বা ডিসেম্বরে পড়ে। ক্রীড়া অনুষ্ঠান কলেজের শিক্ষার্থীদের জন্য আনন্দ ও উত্তেজনার একটি উপলক্ষ। প্রতিটি শ্রেণী ও বিভাগের শিক্ষার্থীরা খেলাধুলার বিভিন্ন ইভেন্টে অংশগ্রহণ করে। অনুষ্ঠানটি শিক্ষার্থীদের জন্য একটি স্মরণীয় এবং আনন্দদায়ক ঘটনা।

আমাদের কলেজের বার্ষিক ক্রীড়া প্রতি ডিসেম্বরের প্রথম সপ্তাহে অনুষ্ঠিত হয়। গত ডিসেম্বরে আমাদের কলেজের বার্ষিক ক্রীড়া আমাদের কলেজ ক্যাম্পাসে এবং কলেজের খেলার মাঠে অনুষ্ঠিত হয়। খেলাধুলার দুটি পর্ব ছিল- ইনডোর গেমস এবং আউটডোর গেমস। ইনডোর গেমস কলেজ ক্যাম্পাসে এবং আউটডোর গেমগুলি আমাদের খেলার মাঠে অনুষ্ঠিত হয়েছিল। উভয় পর্বেই শিক্ষার্থীরা অংশ নেয়।

অনুষ্ঠান পরিচালনা ও তদারকির জন্য একটি কেন্দ্রীয় কমিটি গঠন করা হয়। পুরো কর্মসূচি চলে তিন দিন ধরে। প্রথম দিন সকাল ৯টায় অনুষ্ঠানের উদ্বোধন করেন অধ্যক্ষ মো. সকালে. অধ্যক্ষ দর্শকদের হাততালি দিয়ে রঙিন বেলুন উড়িয়ে অনুষ্ঠান শুরু করেন। এরপর শুরু হয় ইনডোর গেমস। বিভিন্ন ইভেন্টে বিভিন্ন বিভাগ ও শ্রেণির শিক্ষার্থীরা দল বেঁধে অংশ নেয়। ইনডোর গেমসের আয়োজন ছিল ক্যারাম বোর্ড, টেবিল টেনিস। দাবা. ইত্যাদি এবং আউটডোর গেমের ইভেন্টগুলো ছিল হাই জাম্প। লং জাম্প, স্প্রিন্ট ইভেন্ট, ডিস্ক নিক্ষেপ, ক্রিকেট ইত্যাদি ইনডোর গেমস দুই দিনব্যাপী অনুষ্ঠিত হয়। এবং শেষ দিনটি ছিল আউটডোর গেমসের জন্য। ছাত্ররা খুব উৎসাহের সাথে ইভেন্টে যোগ দেয়।

অনুষ্ঠানটি আমাদের শিক্ষকদের দ্বারা পরিচালিত ও তত্ত্বাবধানে ছিল। যখন একটি খেলা বা অনুষ্ঠান চলছিল, তখন খেলোয়াড় বা প্রতিযোগীদের আশেপাশে দাঁড়িয়ে থাকা অন্যান্য শিক্ষার্থীরা চিৎকার ও হাততালি দিয়ে তাদের উত্সাহিত করত। এ উপলক্ষে পুরো ক্যাম্পাসে ছিল উৎসবমুখর ও খেলাধুলার আমেজ।

অনুষ্ঠান শেষে বিজয়ী ও রানার্স আপদের নাম ঘোষণা করা হয়। প্রত্যেক বিজয়ীকে পুরস্কার ও সার্টিফিকেট প্রদান করা হয়। বিজয়ীদের মাঝে পুরস্কার তুলে দেন অধ্যক্ষ। পুরষ্কারের প্রতিটি রিসেসিং একটি বিশাল গর্জন এবং হাততালি অনুসরণ করে।

কিছু অনুষ্ঠানে অংশ নিয়েছি। কিন্তু আমি জিতেছি মাত্র তিনটি ইভেন্টে। আমি আমার গ্রুপে দাবাতে চ্যাম্পিয়ন হয়েছি। 100 মিটার স্প্রিন্টে আমার বিভাগ থেকে প্রথম পুরস্কার জিতেছে এবং আমার গ্রুপ থেকে লং জাম্পে রানার্স আপ হয়েছে। তাই আমি তিনটি পুরস্কার পেয়েছি। কিছু ছাত্র অনুষ্ঠানের ছবিও নেয়।

আমাদের কলেজের বার্ষিক খেলাধুলা শান্তিপূর্ণভাবে এবং আনন্দের সাথে শেষ হয়েছে। খেলাধুলা আমাদের অনেক স্বস্তি ও আনন্দ দিয়েছে। এটি ক্লাস এবং পরীক্ষার একঘেয়েমি এবং কঠোর রুটিন থেকে বিরতি ছিল। খেলাধুলা হল বিনোদন, সতেজতা এবং আমাদের সহ-পাঠ্যক্রমিক দক্ষতা বিকাশের উপলক্ষ। আমরা অনুষ্ঠানটি খুব উপভোগ করেছি।

The End Of The Article: Annual Sports Day Composition

We Have Learned So Far Annual Sports Day Composition. If You Like Today's Annual Sports Day Composition, You Can Share it With Your Facebook Friends. And Stay With Our RK Raihan Website To Get Daily New Posts Like This.

Next Post Previous Post
No Comment
Add Comment
comment url