business loans, commercial loan, auto insurance quotes, motorcycle lawyer

Dowry System Paragraph For Class 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, ssc, hsc

Assalamu Alaikum Dear Students. Today's Topic is dowry system paragraph for class 12. If you want to get dowry system paragraph hsc Well in Your Mind Then You Must Read Carefully. Let's know Today's Topic dowry system paragraph 250 words.

Dowry System Paragraph
Dowry System Paragraph

Dowry System Paragraph

Dowry means property or money brought by a bride to her husband when they marry. Usually in our society female children are considered inferior to male children. They are thought to be of no use to the family. So, during marriage ceremony a section of greedy people claim much wealth or money from the guardians of the brides. The poor and illiterate girls mainly become the victims of dowry. If the guardians fail to fulfil the demand of their bridegroom, they misbehave with their wives and sometimes torture them seriously. As a result many of them get divorced or commit suicide or are killed by their husbands. This system has affected our whole society. At present a father cannot think of the marriage of his daughter without giving dowry to the bridegroom. I am d" 'd against this evil system of the society. This evil system should be uprooted from the society immediately. This social curse can be eliminated by changing the outlook of the people especially the male members of the society and by taking strict legal measures against the persons who take dowry. 

অনুবাদঃ যৌতুক মানে সম্পত্তি বা টাকা যখন কনে তার স্বামীর কাছে বিয়ে করে। সাধারণত আমাদের সমাজে মেয়ে শিশুদের পুরুষ শিশুদের থেকে নিকৃষ্ট মনে করা হয়। তারা পরিবারের কোন কাজে আসবে না বলে মনে করা হয়। তাই, বিয়ের অনুষ্ঠানের সময় লোভীদের একটি অংশ কনের অভিভাবকদের কাছ থেকে প্রচুর সম্পদ বা অর্থ দাবি করে। দরিদ্র ও অশিক্ষিত মেয়েরা প্রধানত যৌতুকের শিকার হয়। অভিভাবকরা তাদের বরের দাবি পূরণে ব্যর্থ হলে তারা তাদের স্ত্রীদের সাথে দুর্ব্যবহার করে এবং কখনও কখনও তাদের গুরুতর নির্যাতন করে। ফলস্বরূপ, তাদের অনেকেই বিবাহবিচ্ছেদ বা আত্মহত্যা করে বা তাদের স্বামীর হাতে নিহত হয়। এই ব্যবস্থা আমাদের সমগ্র সমাজকে প্রভাবিত করেছে। বর্তমানে একজন বাবা বরকে যৌতুক না দিয়ে মেয়ের বিয়ের কথা ভাবতে পারেন না। আমি সমাজের এই অপব্যবস্থার বিরুদ্ধে সোচ্চার। অবিলম্বে সমাজ থেকে এই অপব্যবস্থাকে উচ্ছেদ করতে হবে। সমাজের মানুষের বিশেষ করে পুরুষ সদস্যদের দৃষ্টিভঙ্গি পরিবর্তন করে এবং কঠোর আইনানুগ ব্যবস্থা গ্রহণের মাধ্যমে এই সামাজিক অভিশাপ দূর করা যেতে পারে। যৌতুক গ্রহণকারী ব্যক্তিদের বিরুদ্ধে ব্যবস্থা গ্রহণ।

The End Of The Article: dowry system paragraph for ssc

We Have Learned So Far dowry system paragraph 150 words. If You Like Today's dowry system paragraph for class 11, You Can Share it With Your Facebook Friends. And Stay With Our RK Raihan Website To Get Daily New Posts Like This.  dowry system paragraph for class 12, dowry system paragraph hsc, dowry system paragraph for hsc, dowry system paragraph with bangla meaning, dowry system paragraph 250 words, dowry system paragraph for ssc, dowry system paragraph 150 words, dowry system paragraph for class 11, dowry system paragraph 200 words, bad effects of dowry system paragraph, dowry system paragraph for class 8

Next Post Previous Post
No Comment
Add Comment
comment url