business loans, commercial loan, auto insurance quotes, motorcycle lawyer

How to Make a Garden Paragraph for class 6, 7, 8, 9, 10

 Assalamu Alaikum Dear Students. Today's Topic is How to Make a Garden Paragraph for class 6. If you want to get how to make a garden short paragraph Well in Your Mind Then You Must Read Carefully. Let's know Today's Topic how to make a garden paragraph for class 7.

How to Make a Garden Paragraph
How to Make a Garden Paragraph

How to Make a Garden Paragraph

My younger brother who is in class 8 is very interested in gardening but he does not know how to make a garden. He sought my help and accordingly I suggested him how to do this. First he is to select a suitable piece of land preferably in front of the house. Then he is to spade. loose and level. the soil. Next he will fence the land so that nothing can damage it. After that he will sow the seeds at different flowers of different seasons and plant many kinds of flowers. Finally he should work in the garden in the morning and evening daily. He should water, manure and weed out the garden. He should also use insecticide if there is any attack of insects.

অনুবাদঃ আমার ছোট ভাই যে ক্লাস 8 এ পড়ে বাগান করতে খুব আগ্রহী কিন্তু সে বাগান করতে জানে না। তিনি আমার সাহায্য চেয়েছিলেন এবং সেই অনুযায়ী আমি তাকে পরামর্শ দিয়েছিলাম যে এটি কীভাবে করা যায়। প্রথমে তাকে বাড়ির সামনে একটি উপযুক্ত জমি বেছে নিতে হবে। তারপর তাকে কোদাল দিতে হবে। আলগা এবং স্তর। মাটি. এরপর তিনি জমিতে বেড়া দেবেন যাতে কোনো কিছুর ক্ষতি না হয়। এরপর তিনি বিভিন্ন ঋতুর বিভিন্ন ফুলে বীজ বপন করবেন এবং অনেক ধরনের ফুলের চারা রোপণ করবেন। অবশেষে তাকে প্রতিদিন সকাল-সন্ধ্যা বাগানে কাজ করতে হবে। তিনি বাগানে জল, সার এবং আগাছা আউট করা উচিত। পোকামাকড়ের আক্রমণ হলে তাকে কীটনাশক ব্যবহার করতে হবে।

The End Of The Article: how to make a garden paragraph for class 8

We Have Learned So Far how to make a garden paragraph for class 5. If You Like Today's how to make a garden paragraph class 7, You Can Share it With Your Facebook Friends. And Stay With Our RK Raihan Website To Get Daily New Posts Like This.

Next Post Previous Post
No Comment
Add Comment
comment url