business loans, commercial loan, auto insurance quotes, motorcycle lawyer

Patriotism Composition For Class 12, hsc

Assalamu Alaikum Dear Students. Today's Topic is patriotism composition for class 12. If you want to get patriotism composition 250 words Well in Your Mind Then You Must Read Carefully. Let's know Today's Topic patriotism composition for hsc.

Patriotism Composition
Patriotism Composition

Patriotism Composition

Patriotism is a very noble virtue. Patriotism means loves for one's country. A person who love /her country more than anything else is called a patriot. Patriotism inspires a man to do . everything just and fair for the well being and betterment of the country.. It is the quality that impels a man to sacrifice his own interest, comfort, pleasure and even his life for the sake of his country. 

The word-patriotism invokes a host of qualities or virtues. It includes honesty, responsibility, commitment and dedication for the country and countrymen. Patriotic zeal makes a man dutiful, energetic and enthusiastic. A patriotic man abides by the laws of the country, pays taxes, works for the development of the country and thinks only of doing good of the country. 

He never does anything that goes against the interest of the country. He never involves himself with criminal. antisocial and anti-state activities. He always upholds the dignity and status of the country. lie respects the country and countrymen. A true patriot is ever vigilant to protect country's freedom. sovereignty and integrity. And if need be a patriot sacrifices his life for the country. 

We have glorious examples of patriotism - patriotic feelings and sacrifices. It was a deep patriotic feeling that inspired millions of our people to fight for the due status of their mother tongue in 1952. and again in 1971 it inspired them to sacrifice their lives to achieve freedom from foreign rule. 

Patriotism makes one a noble and respectable person. A patriot is loved by all. 'He may not have wealth or power, but he commands respect from everybody in the society. Poets sing for the patriots, countrymen salute them both when they live and die. Great patriots are remembered even art .. their death. A true patriot is an asset of the country. A true patriot never dies because he resides in the hearts of the countrymen. On the other hand an unpatriotic man is a very ignoble person. Nobody honours him, nobody praises him and he dies unsung and unnoticed. 

Patriotism inspires a man to contribute to the country. It develops in him a sense of brotherhood. cooperation and sympathy for the countrymen. A patriot feels proud of his country and countrymen. However a true patriot should never hate other countries because true patriotism teaches to love and respect other countries as well.

Narrow patriotism is called chauvinism. It is dangerous and often leads one to harm others. Patriotism is a part of our religious belief-according to a Hadith. It is by virtue of patriotic feeling that a man can rise and go beyond the prejudices of race, class, colour, language and religion and love everyone in the country. So we all should cultivate this great quality.

অনুবাদঃ দেশপ্রেম একটি অত্যন্ত মহৎ গুণ। দেশপ্রেম মানে দেশের প্রতি ভালোবাসা। যে ব্যক্তি তার দেশকে অন্য যেকোনো কিছুর চেয়ে বেশি ভালোবাসে তাকে দেশপ্রেমিক বলা হয়। দেশপ্রেম একজন মানুষকে করতে অনুপ্রাণিত করে। দেশের মঙ্গল ও উন্নতির জন্য সবকিছুই ন্যায্য এবং ন্যায্য.. এটি এমন গুণ যা একজন মানুষকে তার দেশের স্বার্থে তার নিজের স্বার্থ, স্বাচ্ছন্দ্য, আনন্দ এমনকি তার জীবনকে বিসর্জন দিতে বাধ্য করে।

দেশপ্রেম শব্দটি অনেক গুণ বা গুণের আবাহন করে। এর মধ্যে রয়েছে দেশ ও দেশবাসীর প্রতি সততা, দায়িত্ব, অঙ্গীকার ও নিষ্ঠা। দেশপ্রেমিক উদ্যোগ একজন মানুষকে কর্তব্যপরায়ণ, উদ্যমী এবং উদ্যমী করে তোলে। একজন দেশপ্রেমিক মানুষ দেশের আইন মেনে চলে, কর দেয়, দেশের উন্নয়নে কাজ করে এবং শুধু দেশের ভালো করার কথাই ভাবে।

দেশের স্বার্থবিরোধী কোনো কাজ তিনি কখনো করেন না। সে কখনই নিজেকে অপরাধীর সাথে জড়িত করে না। অসামাজিক ও রাষ্ট্রবিরোধী কার্যকলাপ। তিনি সর্বদা দেশের মর্যাদা ও মর্যাদা সমুন্নত রাখেন। মিথ্যা দেশ ও দেশবাসীকে সম্মান করে। একজন প্রকৃত দেশপ্রেমিক দেশের স্বাধীনতা রক্ষায় সদা সজাগ থাকে। সার্বভৌমত্ব এবং অখণ্ডতা। আর প্রয়োজনে দেশপ্রেমিক দেশের জন্য নিজের জীবন উৎসর্গ করেন।

আমাদের আছে দেশপ্রেমের গৌরবময় দৃষ্টান্ত- দেশাত্মবোধ ও ত্যাগের। এটি ছিল একটি গভীর দেশপ্রেমিক অনুভূতি যা আমাদের লক্ষ লক্ষ মানুষকে 1952 সালে তাদের মাতৃভাষার যথাযথ মর্যাদার জন্য লড়াই করতে অনুপ্রাণিত করেছিল। এবং 1971 সালে আবার বিদেশী শাসন থেকে স্বাধীনতা অর্জনের জন্য তাদের জীবন উৎসর্গ করতে অনুপ্রাণিত করেছিল।

দেশপ্রেম একজনকে একজন মহৎ এবং সম্মানিত ব্যক্তি করে তোলে। একজন দেশপ্রেমিক সবার কাছে প্রিয়। 'তাঁর সম্পদ বা ক্ষমতা নাও থাকতে পারে, কিন্তু তিনি সমাজের সকলের কাছ থেকে সম্মানের আদেশ দেন। কবিরা দেশপ্রেমিকদের জন্য গান করেন, দেশবাসী তাদের বাঁচে এবং মরে উভয়কে স্যালুট করে। মহান দেশপ্রেমিকদের এমনকি শিল্প স্মরণ করা হয়.. তাদের মৃত্যু. একজন প্রকৃত দেশপ্রেমিক দেশের সম্পদ। একজন সত্যিকারের দেশপ্রেমিক কখনো মারা যায় না কারণ সে বাস করে দেশবাসীর হৃদয়ে। অন্যদিকে একজন দেশপ্রেমিক মানুষ খুবই অবহেলিত মানুষ। কেউ তাকে সম্মান করে না, কেউ তার প্রশংসা করে না এবং সে অজ্ঞাত এবং অলক্ষিত মারা যায়।

দেশপ্রেম একজন মানুষকে দেশের জন্য অবদান রাখতে অনুপ্রাণিত করে। এতে তার মধ্যে ভ্রাতৃত্ববোধ গড়ে ওঠে। দেশবাসীর প্রতি সহযোগিতা ও সহানুভূতি। একজন দেশপ্রেমিক তার দেশ ও দেশবাসীকে নিয়ে গর্ববোধ করেন। তবে একজন সত্যিকারের দেশপ্রেমিক কখনই অন্য দেশকে ঘৃণা করবেন না কারণ সত্যিকারের দেশপ্রেম অন্য দেশকেও ভালবাসতে এবং সম্মান করতে শেখায়।

সংকীর্ণ দেশপ্রেমকে বলা হয় অরাজকতা। এটি বিপজ্জনক এবং প্রায়ই একজনকে অন্যের ক্ষতির দিকে নিয়ে যায়। একটি হাদিস অনুসারে দেশপ্রেম আমাদের ধর্মীয় বিশ্বাসের একটি অংশ। দেশপ্রেমিক অনুভূতির কারণেই একজন মানুষ জাতি, শ্রেণী, বর্ণ, ভাষা ও ধর্মের কুসংস্কারের উর্ধ্বে উঠে দেশের সবাইকে ভালোবাসতে পারে। তাই আমাদের সকলের উচিত এই মহান গুণটি চাষ করা।

The End Of The Article: patriotism essay 200 words

We Have Learned So Far patriotism essay 1000 words. If You Like Today's importance of patriotism essay, You Can Share it With Your Facebook Friends. And Stay With Our RK Raihan Website To Get Daily New Posts Like This. Patriotism Composition For Class 12, patriotism composition 250 words, patriotism composition for hsc, patriotism composition hsc, patriotism essay 200 words, what is patriotism essay, patriotism essay in english for class 12, patriotism essay 1000 words, patriotism essay examples, importance of patriotism essay, patriotism essay in bangladesh

Next Post Previous Post
No Comment
Add Comment
comment url