business loans, commercial loan, auto insurance quotes, motorcycle lawyer

Student Life Composition For class 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12

Assalamu Alaikum Dear Students. Today's Topic is Student Life Composition For class 6. If you want to get student life composition for class 9 Well in Your Mind Then You Must Read Carefully. Let's know Today's Topic student life composition for class 10.

Student Life Composition
Student Life Composition

Student Life Composition

Student life is a period of preparation . for all the problems that face the individual and the community. It is a period when a man fills his mind with the fuel of ideas to set sail on the voyage of life. It is rightly called the seed time of human life. 

There is no rose without thorn. no rights without duties and no pleasures without pains. No wonder then that a student has certain duties to perform. He has to discharge duties to his ownselt, to his parents, to his family, to his country, to the wide world and what is more to God.

The first and foremost duty of a student is to acquire knowledge. But he must not confine himself to the prescribed books only. He must read newspapers, magazines. novels, dramas and poetry during his leisure. This kind of reading will widen their mental horizon and enable them to be acquainted with many things of the world'. 

A student must take dare of his health because sound mind lives in a sound body. Good health is the key to success. In order to enjoy a good health a student must observe the rules of health. 

A student can go on excursion and picnic with his fellow students. All these things will bear good effect on him. They will drive his monotony. Excursion will increase his knowledge. His mental • outlook will be broad. 

School and college arrange debate, discussion, seminars and symposium. A student can take part in unlettered all these things and widen his knowledge. As a result he may be something great in future.

A student can render many social and benevolent activities. He can teach the ungl importance of family planning, malnutrition, sanitation, population explosion etc. During natural calamities he can distribute food, medicine pure drinking water and clothes to the victim. These activities enable a student to gain practical training in humanitarian work. 

অনুবাদঃ ছাত্রজীবন হল প্রস্তুতির সময়। ব্যক্তি এবং সম্প্রদায়ের মুখোমুখি হওয়া সমস্ত সমস্যার জন্য। এটি এমন একটি সময় যখন একজন মানুষ জীবনের যাত্রায় যাত্রা করার জন্য চিন্তার জ্বালানি দিয়ে তার মনকে পূর্ণ করে। এটাকে যথার্থই মানুষের জীবনের বীজ সময় বলা হয়।

কাঁটা ছাড়া গোলাপ নেই। কর্তব্য ছাড়া অধিকার নেই এবং কষ্ট ছাড়া আনন্দ নেই। এতে আশ্চর্যের কিছু নেই যে একজন শিক্ষার্থীর কিছু দায়িত্ব পালন করতে হয়। তাকে তার নিজের, তার পিতামাতার প্রতি, তার পরিবারের প্রতি, তার দেশের প্রতি, বিশ্বজগতের প্রতি এবং ঈশ্বরের কাছে আরও কী দায়িত্ব পালন করতে হবে।

একজন শিক্ষার্থীর প্রথম ও প্রধান কর্তব্য হলো জ্ঞান অর্জন করা। তবে তাকে কেবল নির্ধারিত বইয়ের মধ্যেই সীমাবদ্ধ রাখা উচিত নয়। তাকে সংবাদপত্র, ম্যাগাজিন পড়তে হবে। অবসর সময়ে উপন্যাস, নাটক ও কবিতা। এই ধরনের পাঠ তাদের মানসিক দিগন্তকে প্রশস্ত করবে এবং বিশ্বের অনেক কিছুর সাথে তাদের পরিচিত হতে সক্ষম করবে।

একজন শিক্ষার্থীকে তার স্বাস্থ্যের জন্য সাহস করতে হবে কারণ সুস্থ মন একটি সুস্থ শরীরে বাস করে। সুস্বাস্থ্যই সাফল্যের চাবিকাঠি। সুস্বাস্থ্য উপভোগ করার জন্য একজন শিক্ষার্থীকে অবশ্যই স্বাস্থ্যবিধি মেনে চলতে হবে।

একজন ছাত্র তার সহকর্মী ছাত্রদের সাথে ভ্রমণ এবং পিকনিকে যেতে পারে। এই সমস্ত জিনিস তার উপর ভাল প্রভাব বহন করবে। তারা তার একঘেয়েমি চালাবে। ভ্রমণ তার জ্ঞান বৃদ্ধি করবে। তার মানসিক • দৃষ্টিভঙ্গি বিস্তৃত হবে।

স্কুল ও কলেজ বিতর্ক, আলোচনা, সেমিনার এবং সিম্পোজিয়ামের ব্যবস্থা করে। একজন শিক্ষার্থী এই সব বিষয়ে অশিক্ষিত অংশ নিতে পারে এবং তার জ্ঞানকে প্রসারিত করতে পারে। ফলে আগামীতে তিনি হতে পারেন দারুণ কিছু।

একজন শিক্ষার্থী অনেক সামাজিক ও কল্যাণকর কাজ করতে পারে। তিনি পরিবার পরিকল্পনা, অপুষ্টি, স্যানিটেশন, জনসংখ্যার বিস্ফোরণ ইত্যাদির গুরুত্ব শেখাতে পারেন। প্রাকৃতিক দুর্যোগের সময় তিনি ক্ষতিগ্রস্থদের খাবার, ওষুধ বিশুদ্ধ পানীয় জল এবং কাপড় বিতরণ করতে পারেন। এই কার্যক্রমগুলি একজন শিক্ষার্থীকে মানবিক কাজে ব্যবহারিক প্রশিক্ষণ লাভ করতে সক্ষম করে।

The End Of The Article: student life essay 300 words

We Have Learned So Far importance student life essay. If You Like Today's student life essay 500 words, You Can Share it With Your Facebook Friends. And Stay With Our RK Raihan Website To Get Daily New Posts Like This. Student Life Composition For class 6, student life composition for class 9, student life composition for class six, student life composition for class 4, the student life composition for class 6, student life composition for class 5, student life composition class 7, student life composition for class 10, student life composition for class 7, student life essay 300 words, importance student life essay, student life essay for class 5, student life essay 100 words, student life essay for class 10, student life essay 500 words, student life essay for class 6, student life essay 200 words

Next Post Previous Post