business loans, commercial loan, auto insurance quotes, motorcycle lawyer

Technology Gives You More Free Time Essay

Assalamu Alaikum Dear Students. Today's Topic is Technology Gives You More Free Time Essay. If you want to get Technology Gives You More Free Time Essay Well in Your Mind Then You Must Read Carefully. Let's know Today's Topic Technology Gives You More Free Time Essay.

Technology Gives You More Free Time Essay
Technology Gives You More Free Time Essay

Technology Gives You More Free Time Essay

Science and Technology is the basis of modern civilization. The age in which we live can rightly be called the age of science and technology. Also it is said that technology has changed how our world works. our way of life, how we communicate and even enjoy. If all of this were true, we would probably have more free time for us. But some people say that technology has improved our lifestyle and has given us more free time. Others, however, say that we have less free time than the time when technology had little influences on us. Now we shall judge whether technology has given us more free time or not. 

With the advent of the 21st century, technology has leaped to a level that was unimaginable only even 50 years ago. The question is whether latest technology has provided us more free time than previous generations or not. In my view, people's free time has been lessened due to tremendous advancement in modern technology. 

In modern times, technological gadgets make our lives faster, easier and more convenient. For example, dishwasher, a labour-saving device in the home fetches people more free time. In addition, almost all modem kitchens.have several electrical appliances that save our time. However, people's free lives are continuously eroded because of the ubiquity .of modein technological tools. such as computers with Internet access and telecommunications equipment. These inventions expose the minds to spend more of their daily time. It is noteworthy that people now take fewer and • shorter vacations following the increase in the number of technology-based activities. For instance. cell phones and laptops make people accessible to their superiors wherever they go. What is more. people seem to be more ambitious in today's world, and they want a better quality of life for their families. This means that both parents usually need to work full-time. So, it can be said that the time budget is burdened because more time should be invested in activities that previously ignored. 

In conclusion we can say that life has been improved by technological advancements, particularly labour-saving devices like phones and learning' opportunities provided by the internet. So, there are some reasons to believe that people now get more free time due to development of technology but my own view is that the amount of free time has decreased to a great extent over the last few decade. 

অনুবাদঃ বিজ্ঞান ও প্রযুক্তি আধুনিক সভ্যতার ভিত্তি। আমরা যে যুগে বাস করছি তাকে বিজ্ঞান ও প্রযুক্তির যুগ বলা যেতে পারে। এছাড়াও এটি বলা হয় যে প্রযুক্তি আমাদের বিশ্ব কীভাবে কাজ করে তা পরিবর্তন করেছে। আমাদের জীবনযাত্রা, আমরা কীভাবে যোগাযোগ করি এবং এমনকি উপভোগ করি। এই সব সত্য হলে, আমরা সম্ভবত আমাদের জন্য আরো বিনামূল্যে সময় ছিল. কিন্তু কিছু লোক বলে যে প্রযুক্তি আমাদের জীবনযাত্রাকে উন্নত করেছে এবং আমাদের আরও অবসর সময় দিয়েছে। অন্যরা অবশ্য বলে যে আমাদের কাছে সেই সময়ের তুলনায় কম অবসর সময় আছে যখন প্রযুক্তি আমাদের উপর সামান্য প্রভাব ফেলেছিল। এখন আমরা বিচার করব প্রযুক্তি আমাদের আরও অবসর সময় দিয়েছে কি না।

21 শতকের আবির্ভাবের সাথে, প্রযুক্তি এমন একটি স্তরে ঝাঁপিয়ে পড়েছে যা মাত্র 50 বছর আগেও অকল্পনীয় ছিল। প্রশ্ন হল সর্বশেষ প্রযুক্তি আমাদের পূর্ববর্তী প্রজন্মের তুলনায় বেশি অবসর সময় দিয়েছে কি না। আমার মতে, আধুনিক প্রযুক্তির ব্যাপক উন্নতির কারণে মানুষের অবসর সময় কমে গেছে।

আধুনিক সময়ে, প্রযুক্তিগত গ্যাজেটগুলি আমাদের জীবনকে দ্রুত, সহজ এবং আরও সুবিধাজনক করে তোলে। উদাহরণস্বরূপ, ডিশওয়াশার, বাড়িতে শ্রম-সঞ্চয়কারী একটি ডিভাইস মানুষকে আরও বেশি অবসর সময় দেয়। উপরন্তু, প্রায় সব মডেম রান্নাঘর. আমাদের সময় বাঁচায় যে বিভিন্ন বৈদ্যুতিক যন্ত্রপাতি আছে. যাইহোক, আধুনিক প্রযুক্তিগত সরঞ্জামগুলির সর্বব্যাপীতার কারণে মানুষের মুক্ত জীবন ক্রমাগত ধ্বংস হয়ে যাচ্ছে। যেমন ইন্টারনেট অ্যাক্সেস এবং টেলিযোগাযোগ যন্ত্রপাতি সহ কম্পিউটার। এই উদ্ভাবনগুলি তাদের প্রতিদিনের বেশি সময় ব্যয় করার জন্য মনকে উন্মুক্ত করে। এটা লক্ষণীয় যে প্রযুক্তি-ভিত্তিক কার্যকলাপের সংখ্যা বৃদ্ধির পর লোকেরা এখন কম এবং • ছোট ছুটি নেয়। এই ক্ষেত্রে. সেল ফোন এবং ল্যাপটপ লোকেরা যেখানেই যান তাদের উর্ধ্বতনদের কাছে অ্যাক্সেসযোগ্য করে তোলে। আর কি আছে. আজকের বিশ্বে লোকেরা আরও উচ্চাভিলাষী বলে মনে হয় এবং তারা তাদের পরিবারের জন্য একটি উন্নত মানের জীবন চায়। এর মানে হল যে বাবা-মা উভয়কেই সাধারণত ফুল-টাইম কাজ করতে হবে। সুতরাং, এটা বলা যেতে পারে যে সময় বাজেট বোঝা কারণ পূর্বে উপেক্ষা করা কর্মকাণ্ডে আরও বেশি সময় বিনিয়োগ করা উচিত।

উপসংহারে আমরা বলতে পারি যে প্রযুক্তিগত অগ্রগতির দ্বারা জীবন উন্নত হয়েছে, বিশেষ করে শ্রম-সঞ্চয়কারী ডিভাইস যেমন ফোন এবং শেখার সুযোগ ইন্টারনেট দ্বারা প্রদত্ত। সুতরাং, বিশ্বাস করার কিছু কারণ রয়েছে যে প্রযুক্তির বিকাশের কারণে মানুষ এখন বেশি অবসর সময় পায় তবে আমার নিজের দৃষ্টিভঙ্গি হল যে গত কয়েক দশকে অবসর সময়ের পরিমাণ অনেকাংশে কমে গেছে।

The End Of The Article: Technology Gives You More Free Time Essay

We Have Learned So Far Technology Gives You More Free Time Essay. If You Like Today's Technology Gives You More Free Time Essay, You Can Share it With Your Facebook Friends. And Stay With Our RK Raihan Website To Get Daily New Posts Like This.

Next Post Previous Post
No Comment
Add Comment
comment url