business loans, commercial loan, auto insurance quotes, motorcycle lawyer

The Importance of English Language Essay 150 Words

Assalamu Alaikum Dear Students. Today's Topic is The Importance of English Language Essay 150 Words. If you want to get what is the importance of english language essay Well in Your Mind Then You Must Read Carefully. Let's know Today's Topic the importance of english language essay.

The Importance of English Language Essay
The Importance of English Language Essay 

The Importance of English Language Essay

English is a global language. For various reasons English has got the status of Internatiad Language. In today's world of information technology and hi-tech communication. learning English is a must. English is important for other reasons also. 

The present age is an age of globalization. Anything produced or invented in any part of the world gets global character or recognition very rapidly. To keep pace with the process of globalization. we need to learn English. Conversely, the globalizing process requires single language for international • communication. For various reasons English has achieved the prestige of global language. As a result, it has crossed the national borders of English speaking countries and reached people who speak other languages. English is no longer a unique possession of the British or American people. but a language that belongs to world's people. 

Today about. 300 million people speak English as the first language and another 350 million use it as a second language. It is the official or semi-official language in more than 60 countries and of many international organisations. International organizations held their meeting in English. 

English is widely spoken allover the world. When people of two different language meet or need to communicate. they resort to a third language for better mutual communication and understanding. English. for its widespread use and acceptance, plays the role of the common language well. That is why English is called Lingua Franca or common language. 

Today importance of English needs no explanation. English is important for a number of reasons: English is used widely by, international business community. To communicate across national borders and to maintain correspondence with 'overseas business parties or professionals. English is essential. 

English is important for higher education and specialized training. Most of the books on any subjects are written in English or quickly translated in English. English is the medium of instruction in education in most universities and higher education institutes of the world. English is essential for getting a good job and better salaries. Multinational business organizations and many international corporations ask for people who have a good working knowledge of English. 

Even job advertisements in local market also require English knowing people. People who go abroad for work also need to know English. English is needed for a variety of jobs-air hostess, pilot, travel guide. media manager etc. 

English is important for maintaining international relations and communication. It is the language of diplomacy. international politics and meetings and conferences. 

In today's world of information superhighway, English is essential for getting easy access to any information. Almost any information is available in English. English is the language of information technology and Internet. 

English is important for access to world media and Entertainment. Satellite channels around the y.rorld telecast news and views in English. Games and sports c.:. telecast live and their commentaries are also broadcasted in English. Cinemas, cartoons, and other media productions are available in English.

Knowing English gives an easy access to the vast resource of English literature. World's famous books, novels, histories, stories, poems are available in English. Besides, English helps to know about cultures of other people, discoveries, inventions and life styles of other nations. 

The importance of English cannot be denied. Knowing English is like having an international visa. Anywhere in the world English is useful and helpful. So, learning English is very important. 

অনুবাদঃ ইংরেজি একটি বিশ্বব্যাপী ভাষা। বিভিন্ন কারণে ইংরেজি আন্তর্জাতিক ভাষার মর্যাদা পেয়েছে। তথ্য প্রযুক্তি এবং হাই-টেক যোগাযোগের বর্তমান বিশ্বে। ইংরেজি শেখা আবশ্যক। ইংরেজি অন্যান্য কারণেও গুরুত্বপূর্ণ।

বর্তমান যুগ বিশ্বায়নের যুগ। পৃথিবীর যে কোনো প্রান্তে উৎপাদিত বা উদ্ভাবিত যে কোনো জিনিসই খুব দ্রুত বৈশ্বিক চরিত্র বা স্বীকৃতি পায়। বিশ্বায়ন প্রক্রিয়ার সাথে তাল মিলিয়ে চলা। আমাদের ইংরেজি শিখতে হবে। বিপরীতভাবে, বিশ্বায়ন প্রক্রিয়া আন্তর্জাতিক • যোগাযোগের জন্য একক ভাষা প্রয়োজন। বিভিন্ন কারণে ইংরেজি বিশ্ব ভাষার মর্যাদা অর্জন করেছে। ফলস্বরূপ, এটি ইংরেজি ভাষী দেশগুলির জাতীয় সীমানা অতিক্রম করেছে এবং অন্যান্য ভাষায় কথা বলার লোকদের কাছে পৌঁছেছে। ইংরেজি আর ব্রিটিশ বা আমেরিকান জনগণের অনন্য অধিকার নয়। কিন্তু একটি ভাষা যা বিশ্বের মানুষের অন্তর্গত।

আজ সম্পর্কে. 300 মিলিয়ন মানুষ প্রথম ভাষা হিসাবে ইংরেজিতে কথা বলে এবং আরও 350 মিলিয়ন এটি দ্বিতীয় ভাষা হিসাবে ব্যবহার করে। এটি 60 টিরও বেশি দেশে এবং অনেক আন্তর্জাতিক সংস্থার সরকারী বা আধা-সরকারি ভাষা। আন্তর্জাতিক সংস্থাগুলি ইংরেজিতে তাদের সভা করেছিল।

ইংরেজি সারা বিশ্বে ব্যাপকভাবে বলা হয়। যখন দুটি ভিন্ন ভাষার মানুষ মিলিত হয় বা যোগাযোগের প্রয়োজন হয়। পারস্পরিক যোগাযোগ এবং বোঝাপড়ার জন্য তারা তৃতীয় ভাষা অবলম্বন করে। ইংরেজি. এর ব্যাপক ব্যবহার এবং গ্রহণযোগ্যতার জন্য, সাধারণ ভাষার ভূমিকা পালন করে। তাই ইংরেজিকে বলা হয় লিঙ্গুয়া ফ্রাঙ্কা বা সাধারণ ভাষা।

আজ ইংরেজির গুরুত্বের কোনো ব্যাখ্যার প্রয়োজন নেই। ইংরেজি অনেক কারণে গুরুত্বপূর্ণ: আন্তর্জাতিক ব্যবসায়িক সম্প্রদায়ের দ্বারা ইংরেজি ব্যাপকভাবে ব্যবহৃত হয়। জাতীয় সীমানা জুড়ে যোগাযোগ করা এবং 'বিদেশী ব্যবসায়িক দল বা পেশাদারদের সাথে চিঠিপত্র বজায় রাখা। ইংরেজি অপরিহার্য।

উচ্চশিক্ষা এবং বিশেষায়িত প্রশিক্ষণের জন্য ইংরেজি গুরুত্বপূর্ণ। যেকোনো বিষয়ের বেশিরভাগ বই ইংরেজিতে লেখা বা দ্রুত ইংরেজিতে অনুবাদ করা হয়। বিশ্বের বেশিরভাগ বিশ্ববিদ্যালয় এবং উচ্চ শিক্ষা প্রতিষ্ঠানে শিক্ষার শিক্ষার মাধ্যম ইংরেজি। ভালো চাকরি এবং ভালো বেতন পাওয়ার জন্য ইংরেজি অপরিহার্য। বহুজাতিক ব্যবসায়িক সংস্থা এবং অনেক আন্তর্জাতিক কর্পোরেশন এমন লোকদের জিজ্ঞাসা করে যাদের ইংরেজিতে ভাল কাজের জ্ঞান রয়েছে।

এমনকি স্থানীয় বাজারে চাকরির বিজ্ঞাপনের জন্যও ইংরেজি জানা লোকের প্রয়োজন হয়। যারা বিদেশে কাজের জন্য যান তাদেরও ইংরেজি জানতে হবে। বিভিন্ন চাকরির জন্য ইংরেজি প্রয়োজন-এয়ার হোস্টেস, পাইলট, ভ্রমণ গাইড। মিডিয়া ম্যানেজার ইত্যাদি

আন্তর্জাতিক সম্পর্ক এবং যোগাযোগ বজায় রাখার জন্য ইংরেজি গুরুত্বপূর্ণ। এটা কূটনীতির ভাষা। আন্তর্জাতিক রাজনীতি এবং মিটিং এবং সম্মেলন।

আজকের তথ্যের সুপারহাইওয়ের জগতে, যেকোনো তথ্য সহজে পাওয়ার জন্য ইংরেজি অপরিহার্য। প্রায় যেকোনো তথ্য ইংরেজিতে পাওয়া যায়। ইংরেজি তথ্য প্রযুক্তি এবং ইন্টারনেটের ভাষা।

বিশ্ব মিডিয়া এবং বিনোদন অ্যাক্সেসের জন্য ইংরেজি গুরুত্বপূর্ণ। y.rorld-এর আশেপাশের স্যাটেলাইট চ্যানেলগুলি ইংরেজিতে সংবাদ এবং ভিউ সম্প্রচার করে। খেলা এবং খেলাধুলা গ.:. সরাসরি সম্প্রচার করা হয় এবং তাদের ভাষ্যগুলিও ইংরেজিতে সম্প্রচার করা হয়। সিনেমা, কার্টুন এবং অন্যান্য মিডিয়া প্রোডাকশন ইংরেজিতে পাওয়া যায়।

ইংরেজি জানা ইংরেজি সাহিত্যের বিশাল সম্পদে সহজে প্রবেশাধিকার দেয়। বিশ্বের বিখ্যাত বই, উপন্যাস, ইতিহাস, গল্প, কবিতা ইংরেজিতে পাওয়া যায়। এছাড়াও, ইংরেজি অন্যান্য জাতির সংস্কৃতি, আবিষ্কার, উদ্ভাবন এবং অন্যান্য জাতির জীবনধারা সম্পর্কে জানতে সাহায্য করে।

ইংরেজির গুরুত্ব অস্বীকার করা যায় না। ইংরেজি জানা মানে আন্তর্জাতিক ভিসা পাওয়ার মতো। বিশ্বের যে কোন জায়গায় ইংরেজি দরকারী এবং সহায়ক। সুতরাং, ইংরেজি শেখা খুবই গুরুত্বপূর্ণ।

The End Of The Article: The Importance of English Language Essay 150 Words

We Have Learned So Far The Importance of English Language Essay 150 Words. If You Like Today's The Importance of English Language Essay 150 Words, You Can Share it With Your Facebook Friends. And Stay With Our RK Raihan Website To Get Daily New Posts Like This. The Importance of English Language Essay 150 Words, the importance of english essay, what is the importance of english language essay, the importance of english language essay

Next Post Previous Post
No Comment
Add Comment
comment url