লেখালেখি করে মাসে ৬ হাজার টাকা ইনকাম

ফেসবুকে লিংক শেয়ার করে ১০০০ টাকা আয়

Devotion to mother completing story for class 6, 7, 8, 9, 10 ssc, hsc

আসসালামু আলাইকুম প্রিয় শিক্ষার্থী বন্ধুরা আজকে বিষয় হলো Devotion to mother completing story জেনে নিবো। তোমরা যদি Devotion to mother completing story টি ভালো ভাবে নিজের মনের মধ্যে গুছিয়ে নিতে চাও তাহলে অবশ্যই তোমাকে মনযোগ সহকারে পড়তে হবে। চলো শিক্ষার্থী বন্ধুরা আমরা জেনে নেই আজকের Devotion to mother completing story  টি।

Devotion to mother completing story
Devotion to mother completing story 

Complete the following story following the cue.

From the very boyhood Bayazid Bostami was very helpful to his mother. He was also very obedient. An interesting event took place one night. He was studying.......

Devotion to mother completing story

From the very boyhood Bayazid Bostami was very helpful to his mother. He was also very! obedient. An interesting event took place one night. He was studying in his room. His mother was sleeping nearby. 

At midnight, while he was reading, he heard his mother saying 'water! 'water'. Bayazid took a glass and went to the jar lying in the corner of the house. But alas! There was no water in the jar. He left no stone unturned to manage water but failed. 

He thought for a while. After a while, it came to his mind about the existence of a shower at the edge of the village. As it was a dark night, he got frightened to go out alone. But there was none to accompany him. Realizing his mother's necessity, he dared to go out alone. However, he went to the shower with the jar. 

He poured it with water and returned home safely. Then, pouring water into a glass, he went near his mother. But he found her sleeping. He thought to himself whether it would be wise to wake her up or not. He didn't wake her up instead he was standing by her side with the glass in hand. 

At dawn, his mother woke up and saw his son standing beside her. At first, she could not realize the reason of his standing. Afterwards, she could remember what happened last night. Then, the mother said to her son, "O, my boy, why didn't you wake me up instead of standing for long hours at night?” 

The son replied, "I thought it would be impolite to wake my sleeping mother." Bayezid's mother became very pleased to hear such an answer from her son. She prayed to Allah to bless her son with the highest spiritual honour. Allah granted her prayer and made Bayazid one of His greatest devotees.

অর্থঃ বাল্যকাল থেকেই বায়েজিদ বোস্তামী তার মায়ের খুব সাহায্য করতেন। সেও ছিল খুব! বাধ্য এক রাতে একটি মজার ঘটনা ঘটল। নিজের রুমে পড়াশুনা করছিলেন। তার মা পাশেই ঘুমাচ্ছিলেন।

মাঝরাতে সে পড়তে পড়তে শুনতে পেল তার মা বলছে জল! 'জল'। বায়েজিদ একটা গ্লাস নিয়ে ঘরের কোণে পড়ে থাকা বয়ামের কাছে গেল। কিন্তু হায়! পাত্রে পানি ছিল না। তিনি পানির ব্যবস্থাপনায় কোনো কসরত রাখেননি কিন্তু ব্যর্থ হন।

সে কিছুক্ষণ ভাবল। কিছুক্ষণ পর গ্রামের ধারে ঝরনার অস্তিত্বের কথা তার মাথায় এল। অন্ধকার রাত হওয়ায় সে একা বের হতে ভয় পেল। কিন্তু তাকে সঙ্গ দেওয়ার মতো কেউ ছিল না। মায়ের প্রয়োজনীয়তা বুঝতে পেরে সে একা বেরিয়ে যাওয়ার সাহস করে। যাইহোক, তিনি বয়াম নিয়ে ঝরনা করতে গেলেন।

পানি দিয়ে ঢেলে নিরাপদে বাড়ি ফিরলেন। তারপর গ্লাসে জল ঢেলে মায়ের কাছে গেল। কিন্তু তিনি তাকে ঘুমাচ্ছেন। সে মনে মনে ভাবল তাকে জাগানো কি বুদ্ধিমানের কাজ হবে কি না। তিনি তাকে জাগালেন না বরং গ্লাস হাতে নিয়ে তার পাশে দাঁড়িয়ে ছিলেন।

ভোরবেলা তার মা ঘুম থেকে উঠে দেখে তার ছেলে তার পাশে দাঁড়িয়ে আছে। প্রথমে, সে তার দাঁড়ানোর কারণ বুঝতে পারেনি। পরে, সে মনে করতে পারে গত রাতে কি হয়েছিল। তারপর মা তার ছেলেকে বললেন, "ওরে, আমার ছেলে, তুমি রাতে অনেকক্ষণ দাঁড়িয়ে না থেকে আমাকে জাগালে না কেন?"

ছেলে উত্তর দিল, "আমি ভেবেছিলাম আমার ঘুমন্ত মাকে জাগানো অভদ্রতা হবে।" ছেলের এমন উত্তর শুনে বায়েজিদের মা খুব খুশি হলেন। তিনি তার ছেলেকে সর্বোচ্চ আধ্যাত্মিক সম্মানে আশীর্বাদ করার জন্য আল্লাহর কাছে প্রার্থনা করেছিলেন। আল্লাহ তার প্রার্থনা মঞ্জুর করেন এবং বায়েজিদকে তাঁর সর্বশ্রেষ্ঠ ভক্তদের একজন বানিয়েছিলেন।

Devotion to mother completing story for class 6, 7, 8, 9, 10 ssc, hsc

Once, there was a little boy named Bayazid. One night he was studying by the side of the bed of his mother. His ailing mother was sleeping. All of a sudden, she woke up, raised her head and told him to give her a glass of water...............

Devotion to mother completing story

Bayazid's Love for His Mother Once, there was a little boy named Bayazid. One night he was studying by the side of the bed of his mother. His ailing mother was sleeping. All of a sudden, she woke up, raised her head and told him to give her a glass of water. Bayazid went to the kitchen to bring water but the pitcher was empty. He decided to fetch water from a distant fountain. He went alone to the fountain with the pitcher and came back home with the pitcher full of water. In the meantime, his mother was fast asleep again. He did not want to disturb his ailing mother. So, he remained standing beside his mother's bed. In the morning, Bayazid's mother wake up. She became astonished to see her son standing with the glass full of water beside her bed. She embraced her son with deep love and prayed to Almighty Allah for him. In his later life, Bayazid became a great saint.

অর্থঃ মায়ের প্রতি বায়েজিদের ভালোবাসা একবার বায়েজিদ নামে একটি ছোট ছেলে ছিল। একদিন রাতে মায়ের বিছানার পাশে বসে পড়াশুনা করছিলেন। তার অসুস্থ মা ঘুমিয়ে ছিলেন। হঠাৎ, সে জেগে উঠল, তার মাথা তুলে তাকে এক গ্লাস পানি দিতে বলল। বায়েজিদ রান্নাঘরে পানি আনতে গেলেও কলসি খালি। তিনি দূরের ঝর্ণা থেকে জল আনার সিদ্ধান্ত নিলেন। কলসি নিয়ে সে একাই ঝর্ণার কাছে গেল এবং কলস ভর্তি জল নিয়ে বাড়ি ফিরে এল। এর মধ্যে তার মা আবার দ্রুত ঘুমিয়ে পড়েছেন। তিনি তার অসুস্থ মাকে বিরক্ত করতে চাননি। তাই সে মায়ের বিছানার পাশে দাঁড়িয়ে রইল। সকালে বায়েজিদের মা ঘুম থেকে উঠলেন। ছেলেকে বিছানার পাশে পানির গ্লাস নিয়ে দাঁড়িয়ে থাকতে দেখে তিনি অবাক হয়ে গেলেন। তিনি তার ছেলেকে গভীর ভালোবাসায় জড়িয়ে ধরেন এবং তার জন্য সর্বশক্তিমান আল্লাহর কাছে প্রার্থনা করেন। পরবর্তী জীবনে বায়েজিদ একজন মহান সাধক হয়ে ওঠেন।

আর্টিকেলের শেষকথাঃ Devotion to mother completing story

আমরা এতক্ষন জেনে নিলাম Devotion to mother completing story  টি। যদি তোমাদের আজকের এই Devotion to mother completing story  টি ভালো লাগে তাহলে ফেসবুক বন্ধুদের মাঝে শেয়ার করে দিতে পারো। আর এই রকম নিত্য নতুন পোস্ট পেতে আমাদের আরকে রায়হান ওয়েবসাইটের সাথে থাকো।devotion to mother story writing for class 9, completing story devotion to mother for class 6, completing story devotion to mother, devotion to mother completing story for class 7, devotion to mother completing story moral, devotion to mother story writing for class 10, devotion to mother completing story for ssc, completing story devotion to mother for class 7, devotion to mother completing story for class 6, devotion to mother story writing for class 7, moral of the story devotion to mother, devotion to mother story writing, devotion to mother completing story easy, devotion to mother completing story for class 9, devotion to mother story moral, devotion to mother story, devotion to mother completing story for class 10, devotion to mother story writing for class 6, devotion to mother completing story for hsc, write a story about devotion to mother, story writing devotion to mother, devotion to mother paragraph, devotion to mother short story, devotion to mother completing story bangla, completing story devotion to mother for class 9, devotion to mother story for hsc, devotion to mother meaning in bengali, what is the moral of the story devotion to mother, story devotion to mother moral

Next Post Previous Post