লেখালেখি করে মাসে ৬ হাজার টাকা ইনকাম

ফেসবুকে লিংক শেয়ার করে ১০০০ টাকা আয়

The Wolf and The Crane Completing Story

আসসালামু আলাইকুম প্রিয় শিক্ষার্থী বন্ধুরা আজকে বিষয় হলো The Wolf and The Crane Completing Story জেনে নিবো। তোমরা যদি The Wolf and The Crane Completing Story টি ভালো ভাবে নিজের মনের মধ্যে গুছিয়ে নিতে চাও তাহলে অবশ্যই তোমাকে মনযোগ সহকারে পড়তে হবে। চলো শিক্ষার্থী বন্ধুরা আমরা জেনে নেই আজকের The Wolf and The Crane Completing Story  টি।

The Wolf and The Crane Completing Story
The Wolf and The Crane Completing Story

Complete the following story following the cue.

Once there lived a wolf in a deep forest. It was very ferocious. He always did harm to other animals.So, all the animals in the forest were scared of him. But they did not dare protest against it. They were quite helpless. One day he saw a young lamb grazing at the small hill...............

The Wolf and The Crane Completing Story

Once there lived a wolf in a deep forest. It was very ferocious. He always did harm to other animals.So, all the animals in the forest were scared of him. But they did not dare protest against it. They were quite helpless. 

One day he saw a young lamb grazing at the small hill. He wanted to make a good meal of the flesh of the lamb. He fell upon the lamb and started devouring its flesh. Suddenly, a bone got stuck in his throat. He sought help from the animals he saw around him. 

But no one came to help him. Then he saw a crane with a long! beak fishing by the river side. He went near him and requested him to bring out the bone from his throat with his beak. He also promised to give him a delicious meal in return. 

The crane believed him and brought out the bone from his throat. Then the crane demanded a delicious meal but the wolf said that he could easily swallow him when he entered his beak into his! throat. He added that he had showed him sympathy. The crane became afraid of his life and at once flew away.

অর্থঃ একবার গভীর জঙ্গলে একটি নেকড়ে বাস করত। এটা খুব হিংস্র ছিল. সে সবসময় অন্য প্রাণীদের ক্ষতি করত তাই বনের সমস্ত প্রাণী তাকে ভয় পেত। কিন্তু তারা এর বিরুদ্ধে প্রতিবাদ করার সাহস পাননি। তারা বেশ অসহায় ছিল।

একদিন তিনি ছোট পাহাড়ে একটি ভেড়ার বাচ্চা চরাতে দেখলেন। তিনি ভেড়ার মাংসের একটি ভাল খাবার তৈরি করতে চেয়েছিলেন। তিনি মেষশাবকের উপর পড়লেন এবং তার মাংস গ্রাস করতে লাগলেন। হঠাৎ গলায় একটা হাড় আটকে গেল। তিনি তার চারপাশে যেসব প্রাণী দেখেছেন তাদের কাছে সাহায্য চেয়েছিলেন।

কিন্তু কেউ তাকে সাহায্য করতে এগিয়ে আসেনি। তারপর দেখল একটা সারস দিয়ে লম্বা! নদীর ধারে চঞ্চু মাছ ধরা। তিনি তার কাছে গিয়ে তার ঠোঁট দিয়ে তার গলা থেকে হাড় বের করে আনতে অনুরোধ করলেন। বিনিময়ে তাকে সুস্বাদু খাবার দেওয়ার প্রতিশ্রুতিও দেন তিনি।

ক্রেন তাকে বিশ্বাস করে তার গলা থেকে হাড় বের করে আনে। তারপর সারস একটি সুস্বাদু খাবারের দাবি করেছিল কিন্তু নেকড়েটি বলেছিল যে সে তার ঠোঁটের মধ্যে প্রবেশ করলে সে তাকে সহজেই গ্রাস করতে পারে! গলা তিনি যোগ করেছেন যে তিনি তাকে সহানুভূতি দেখিয়েছেন। ক্রেনটি তার জীবনের ভয়ে ভয় পেয়ে গেল এবং সাথে সাথে উড়ে গেল।

আর্টিকেলের শেষকথাঃ The Wolf and The Crane Completing Story

আমরা এতক্ষন জেনে নিলাম The Wolf and The Crane Completing Story  টি। যদি তোমাদের আজকের এই The Wolf and The Crane Completing Story  টি ভালো লাগে তাহলে ফেসবুক বন্ধুদের মাঝে শেয়ার করে দিতে পারো। আর এই রকম নিত্য নতুন পোস্ট পেতে আমাদের আরকে রায়হান ওয়েবসাইটের সাথে থাকো। the wolf and the crane completing story, completing story the wolf and the crane, the wolf and the crane story writing, the wolf and the crane story, the wolf and the crane story in english, the wolf and the crane short story, story the wolf and the crane, the wolf and the crane story in bangla, the wolf and the crane short story in english, the wolf and the crane story with pictures, the wolf and the crane moral, what is the moral of the wolf and the crane, moral of the story the wolf and the crane, the wolf and the crane story moral, moral the wolf and the crane story in english, the wolf and the crane pdf, the wolf and the crane moral lesson, story writing the wolf and the crane, the wolf and the crane moral of the story

Next Post Previous Post